2016-03-16, 12:13
Medlem
duqus avatar
Martin Fredriksson (f.d AfA/Piscatus/Researchgruppen) gick som bekant tidigare ut på Twitter och erkände att han var SÄPO-"agent" (golare). Han har på Flashback själv outat sig vid ett flertal tillfällen med flit där hans "nick" är känt sen länge tillbaka i olika sammanhang.

Jag har noterat att en del inlägg har raderats där hans fb-nick har nämnts i samband med allt ståhej i olika trådar om honom efter SÄPO-avslöjandet, men de som publicerat detta är kvar utan att ha fällts för 1:06 vad jag kan se, jag har bara sett raderingar av poster som nämnts hans nick.

Eftersom han själv valt att outa sig tidigare borde det vara grönt ljus, men då posterna tas bort utan någon synlig åtgärd mot postarna, skulle jag bara vilja veta vad som gäller i detta fall, det borde också underlätta för moderatorena. Har tidigare pm:at en mod om detta, men har aldrig fått något svar/respons, därav lyfter jag nu tråden publikt.
2016-03-16, 19:43
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Det är helt korrekt. Det handlar inte om 1.06 när en person själv varit öppen med sin identitet på forumet.

admin4
2016-03-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är helt korrekt. Det handlar inte om 1.06 när en person själv varit öppen med sin identitet på forumet.

admin4
Så... varför har posterna raderats?
Av helt andra orsaker eller?
2016-03-16, 20:01
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Så... varför har posterna raderats?
Av helt andra orsaker eller?
Vet ej. Det är ju lite svårt för mig att känns till något om dessa inlägg utan att veta vilka de är

admin4
2016-03-16, 20:40
Medlem
Var det andra FB-medlemmar än han själv som outade honom?
2016-03-16, 21:08
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Var det andra FB-medlemmar än han själv som outade honom?

Nej, givetvis inte, för det hade varit ett brott mot 1.06.

Kom också ihåg att undantaget från 1.06 inte gäller om man skulle få för sig att koppla ihop andra nick än det självoutade med en IRL-person.

Alltså för att vara övertydlig:

1) Person Personsson skrivet ett inlägg på Flashback att det är han som står bakom kontot xxxx

2) Att påpeka detta (alltså göra den kopplingen) är då inte längre ett brott mot 1.06

3) Det är dock fortfarande ett brott mot regel 1.06 att påstå att Person Personsson också har kontot yyyy.
2016-03-17, 20:12
Moderator
Tinuviels avatar
Med besked från admin4 och ytterligare klargörande av najas anses frågan nu utredd och tråden låses. 1.06 gäller alltså inte när någon varit öppen med sin identitet i sina inlägg.

Ur regelverket:
// mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in