2016-03-15, 21:50
Medlem
En f.d. väninna till mig har en gång sagt att den vanligaste formen av våldtäkt ute på landet i Sverige är utomhusvåldtäkter. Har googlat lite på detta men inte hittat något.

Någon som vet om detta stämmer?
Citera
2016-03-15, 21:58
Bannlyst
det är nog vanligare att våldtäkter sker i lägenhet, grova våldtäkter kanske mer utomhus men våldtäkt är brett, tjat om sex som inte sker med våld kan räknas som våldtäkt
Citera
2016-03-15, 22:10
Medlem
apelsinhimlens avatar
Det är såklart lättare att begå våldtäkt utomhus på landet jämfört med stan där det befinner sig fler människor.

Men de flesta våldtäkter bör rimligtvis ske inomhus även på landet.
Citera
2016-03-15, 22:14
Medlem
SkepticalHippos avatar
Det beror på vad man räknar som landet. Är man en dryg stockholmare som antar att allt utom huvudstaden är "landet"? Eller menar man bokstavligen våldtäkter som sker utanför tätbebyggd ort?

Det låter knepigt hur som helst. De flesta våldtäkter sker av någon som offret känner och inomhus. Det rimmar dåligt med att det skulle ske utomhus just "på landet". Dessutom är det svårare att faktiskt överhuvudtaget träffa på folk då man är "på landet" och det gör att jag snarare tror att det är vanligare med våldtäkter inomhus och av närstående i den geografin.
Citera
2016-03-16, 00:03
Medlem
Brmcs avatar
Vad fan menar hon med ut på landet? Menar hon ut på byn hos kongo-lasse som förgriper sig och tallar på någon stackare på en bygdegårdsfest efter några älgöl eller menar hon ut någonstans ut på Skånes platta vidder? Eller menar hon att man våldtar mer i mindre orter än i städer? Överfallsvåldtäkter är mindre vanligt än de i hemmen, och därtill räknat ett jäkla mörkertal. Så nej, jag tror inte våldtäktär vanligare ut på landet.
Citera
2016-03-16, 00:13
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
En f.d. väninna till mig har en gång sagt att den vanligaste formen av våldtäkt ute på landet i Sverige är utomhusvåldtäkter. Har googlat lite på detta men inte hittat något.

Någon som vet om detta stämmer?
Vilken generation tillhör din väninna är hon född på 30-40 talet så kanske hon menar att det var vanligast på den tiden att någon blev våldtagen i samband med någon danstillställning vid någon utedansbana på sommaren.
Citera
2016-03-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vilken generation tillhör din väninna är hon född på 30-40 talet så kanske hon menar att det var vanligast på den tiden att någon blev våldtagen i samband med någon danstillställning vid någon utedansbana på sommaren.

Hon är född på 70-talet.
Citera
2016-03-16, 20:28
Medlem
Slackoffs avatar
Javisst om man med landet menar en åker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in