2016-03-15, 15:04
Medlem
Som titeln lyder, så har jag problem. Det är nämligen så att det gör ont när jag drar tillbaka förhuden över nedre delen av ollonet. Det går dock när jag är slak, och då kan man se att det finns vita...prickar, små små utbuktningar som täcker hela nedre delen av halva ollonet, och nedåt. Vissa har en gulaktig nyans, och det luktar illa. Jag vet inte om det är svamp eller något annat, finns det någon som vet namnet på detta?? Vore tacksam för svar.

Och, om detta var fel delforum att posta på så ber jag om ursäkt.
Citera
2016-03-15, 15:20
Medlem
iDunos avatar
Låter som talgkörtlarna ingen fara de skall vara där och snoppen kan lukta ibland brukar försvinna när man tvättar sig lukten då dina körtlar skall vara där. vissa har lite tajt förhud ingen fara med det och alla snoppar ser inte ut som på porrfilm.
Citera
2016-03-15, 15:41
Medlem
Jo, fast allt detta finns på själva ollonet, inte på förhuden...jag är verkligen inte påläst om detta, men ska de verkligen sitta där? De sitter mest på ollonkanten.
Citera
2016-03-15, 15:45
Medlem
Försvinner det inte om du sköljer med ljummet vatten?
Citera
2016-03-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se33
Försvinner det inte om du sköljer med ljummet vatten?
Jag prövade nyligen med detta, och jag rönte ett par resultat - det första var att lukten "försvann" och det andra var att en liten del av det försvann, men inte särskilt mycket. Det finns en del kvar och det området av ollonet där detta finns är ju fortfarande en smula vitt, och grått... en annan detalj är att detta område är, och har alltid varit väldigt känsligt, man kan knappt vidröra det utan att det kittlar till rejält. Väldigt känsligt är det.

Men nej, det försvinner inte.
Senast redigerad av Livgardsbrigaden 2016-03-15 kl. 16:24.
Citera
2016-03-15, 17:29
Medlem
drArsMoriendis avatar
Är det penila papler du ser? Om det är sådana är det helt normalt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hirsuties_coronae_glandis
Citera
2016-03-15, 18:21
Medlem
Det låter som penila papler, som ovanför skrev. Om du är rädd att det är farligt så borde du gå till vårdcentralen kanske. Hoppas att det blir bra
Citera
2016-03-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drArsMoriendi
Är det penila papler du ser? Om det är sådana är det helt normalt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hirsuties_coronae_glandis
Ja, det ser likadant ut ja. Tack för hjälpen gott folk, jag antar att jag ska låsa tråden (om det nu går, är ny på FlashBack)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in