2017-02-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Jag har mag256.

Förutom att texten tar upp hela rutan på cmores hd filmkanaler fungerar den perfekt.
problemet med den typen av box är att man är låst till boxen, till skillnad mot tex Android enheter, men har man inget emot det så funkar det
2017-02-04, 20:33
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
problemet med den typen av box är att man är låst till boxen, till skillnad mot tex Android enheter, men har man inget emot det så funkar det

Det är sant.

Fungerar android boxar lika bra som mag?
2017-02-04, 20:35
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Dock kanske det ligger till en fördel att inte så mycket annat "trams" tar processor kraft.
2017-02-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det är sant.

Fungerar android boxar lika bra som mag?
jupp har suttit hela dagen och kollat, med wifi tom utan problem men kabel är ju att föredra om man inte har en bra router samt bra styrka. sen så kan man ju få tag i Android box till billigare pris än billigaste mag boxen.

utöver det så har man ju betydligt fler möjligheter med en Android box mot Mag, tänker webbläsare, youtube osv. men det bästa är ju att man kan trimma ner kanalerna jämfört med Mag där man får allt, jag har trimmat ner min lista till ca 200 kanaler.. jämfört med flera tusen.
Senast redigerad av SIKERIM 2017-02-04 kl. 20:50.
2017-02-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Dock kanske det ligger till en fördel att inte så mycket annat "trams" tar processor kraft.

förstår riktigt inte vad du menar med att annat tar processor kraft? de kommer ju med minst quad core så inga problem.
Senast redigerad av SIKERIM 2017-02-04 kl. 20:57.
2017-02-04, 21:06
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
förstår riktigt inte vad du menar med att annat tar processor kraft? de kommer ju med minst quad core så inga problem.
Tror nog jag beställer boxen som du har tillsammans med DHL express. Verkar vara bra.
2017-02-04, 21:07
Medlem
Ang Camdserver ...
Vid köp ombeds jag ange "Subscription device".
Vet någon varför och hur det används? Blir jag begränsad av det valet på något sätt?
2017-02-04, 21:10
Medlem
Citat:
Tror nog jag beställer boxen som du har tillsammans med DHL express. Verkar vara bra.
smart val, en grej till är att dessa boxar klarar 4K@60Hz vilket kan vara bra för de med 4K TV och vill köra 60Hz, all info står ju iofs på sidan. men kör som sagt på 2GB/16GB varianten.
2017-02-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbuk
Ang Camdserver ...
Vid köp ombeds jag ange "Subscription device".
Vet någon varför och hur det används? Blir jag begränsad av det valet på något sätt?
vilka enheter har du tänkt använda det med? välj Android så får du en m3u fil som du kan använda på PC osv.
2017-02-04, 21:12
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
smart val, en grej till är att dessa boxar klarar 4K@60Hz vilket kan vara bra för de med 4K TV och vill köra 60Hz, all info står ju iofs på sidan. men kör som sagt på 2GB/16GB varianten.
Jag är mest ute efter flytet. Det jag hatar mest är när man kollar på fotboll/hockey och det små fps laggar.. men det flyter på bra säger du?
2017-02-04, 21:15
Medlem
Citat:
Jag är mest ute efter flytet. Det jag hatar mest är när man kollar på fotboll/hockey och det små fps laggar.. men det flyter på bra säger du?
jo alltså allt handlar ju om ditt nätverk om det inte är något fel hos tex camdserver, har tittat på fotboll hela dagen via Viasat HD utan minsta problem.
2017-02-04, 21:28
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
jo alltså allt handlar ju om ditt nätverk om det inte är något fel hos tex camdserver, har tittat på fotboll hela dagen via Viasat HD utan minsta problem.
Förvisso sitter jag på en ADSL-lina men på datorn flyter allt på bra. Därför vill jag vara säker på att boxen klarar av att leverera en bra bild. Sen att det inte är HD gör mig inget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in