Citat:
Ursprungligen postat av
Podde
Vadå sämre prestanda? Dom visar ju kanalerna och det går tillräckligt snabbt att byta kanal.
Det finns folk som kollar mycket TV som inte är så tekniska av sig, men gärna betalar för sig, en box för 1300 kr och ett års abonnemang för 1500 kan nog många betala.
MEN, om du säljer ett paket med "alla" kanaler åt 30 kolleger, 20 grannar och 100 kompisars kompisar så vill du inte att dom (som inte vet skillnad på android och windows) ringer och klagar och gnäller över problem med någon app, uppdatering osv.
Att dom ska kunna göra en massa annat i boxen ligger heller inte i ditt intresse.
Det ska vara simpelt och problemfritt. Då är MAG det säkraste alternativet. Eller?
Men det är ju det som är hela min poäng. De betalar 1000 kr för mycket bara för att slippa göra en simpel inställning och får dessutom en undermålig, icke framtidssäker box där de inte har något val hur de vill få det presenterat på sin skärm.
Ja MAG är ett steg och några minuters jobb mindre men då tar de otroligt mycket betalt för det också. Om man istället köper en Android TV, förklarar hur man laddar ned STB Emulatorn så är det precis som en MAG. Som du dessutom kan kolla på massor med annat med. Och har du en 4k TV kan du dessutom se allt som sänds i 4k idag från olika källor, och det är många hundra timmars tittande.
Det är väl heller inte så många som hjälper 150 andra personer med detta?
Förstår inte heller vad du menar med att man hjälper någon genom att ge råd som ger en själv minst problem utan att ta hänsyn till vad de som får rådet behöver?
Då jag hjälper mina kompisar så brukar jag försöka att ge dem det bästa rådet jag själv kan för dem, inte det som ger mig minst besvär och är bäst för mig.
Om du nu ger 150 personer råd och hjälp så skulle du ju kunna ta de 5 minuterna per box och ta 200kr för det t.ex. Då har du gett dem en mycket bättre och mer framtidssäker box för ett mycket billigare pris och samtidigt fått betalt för ditt jobb!