2016-03-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är möjligt. Det gäller allmänt i alla fall. Om jag super mig redlös och somnar på en illa upplyst allmän plats så får jag skylla mig själv när jag blir rånad. Det förringar inte tjuvens skuld eller ändrar skuldbördan för brottet.
Så är det, men det är hursomhelst inte applicerbart i det här fallet.
Citera
2016-03-19, 13:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Hon var ingens flickvän, han däremot var någons man.

Ja.
Ja.
Jo.
Min.

Okey, då är vi överens...
Citera
2016-03-21, 11:26
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Okey, då är vi överens...

Bra att ni är överens men är ni verkligen det ?
Han skrev ju faktiskt så här om det aktuella fallet
"Jag ser ingenting i det här fallet som gör att offret får skylla sig själv i någon mån överhuvudtaget. "

Hon har ju i praktiken badad med Hajar, vad skulle skillnaden vara i det här fallet jämfört med de andra fallen ?
Citera
2016-03-30, 22:02
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vad tyder på det menar du?

ÖÖÖÖh, arab massage trodde inte att............hyffsad efterbliven. Vem trodde apan skulle stanna vid massage?
Citera
2016-04-14, 13:31
Medlem
Psykologiskt sätt är det inte konstigt att kvinnan reagerade som hon gjorde.
Mannen gjorde henne en tjänst vilket gjorde att hon hamnade i en form av "skuldposition" gentemot mannen.
Det hela eskalerade langsamt vilket gjorde att kvinnan inte pa en gang förstod vad mannen var ute efter, när det väl gatt sa langt att det blev uppenbart hade han redan passerat hennes tröskel vilket gjorde att hon blev handlingsförlamad.
Hade han pa en gang tryckt upp fingrarna i underlivet pe henne hade hon med största sannorlikhet reagerat pa en gang.

Jag tror ärligt talat inte att araben menade nagonting illa, han misstolkade hennes signaler och hon misstolkade hans intentioner, hon blev manupilerad även om han inte var medveten om det.

Det hela bottnar sig i att det finns tydliga skillnader mellan män och kvinnor.
A ena sidan har vi feminister som kräver att män ska fungera precis som kvinnor, och a andra sidan har vi män som tycker att kvinnor ska tänka som män. Inget av dessa alternativ kommer att hända.

Det finns förstas individuella skillnader människor emellan men generellt sätt är det sahär en kvinna fungerar.
Bade kvinnor och män utgar fran sig själva när de bedömer en situation. För mannens del handlade det om förförelse, kvinnan a andra sidan trodde att mannen var precis som henne, och för henne handlade det helt enkelt om en massage och inget annat, sasom det var avtalat om.

Detta är helt klart ett problem som jag inte vet hur vi ska lösa, men salänge människor vägrar erkänna och respektera människors skillnader kommer ingen förbättring att ske.

Valdtäktsdom och utvisning är ett väldigt hart straff för den här mannens misstag. Det finns en hel del kroniska valdtäktsaraber som skulle göra Sverige gott om de slängdes ut med röven före, "Adam" är inte en av dem. Han har fatt lära sig Svensk kultur den harda vägen.
Kanske är det just därför, genom att avbryta samlagsförsöket har han gjort sig skyldig till en missförstandsvaldtäkt i sann Svensk anda som kastas ut, han är för svensk helt enkelt?

Jag anser inte att det han gjorde var rätt, i synnerhet mot sin fru, men jag tror ärligt talat att han trodde att kvinnan ville men var osäker pga att han hade en fru.

Istället för att "lära män att inte valdta", varpa ena sidan skuldbelägger män för allt som gar fel i världen och andra sidan skuldbelägger kvinnor för att de inte är mer som män, kanske man borde lära människor i allmänhet att kvinnor och män fungerar olika, att de helt enkelt är födda sadana och därför tolkar situationer olika.
Varken män eller kvinnor kommer att ändra sitt sätt att vara av naturen, däremot kan vi med bättre kunskap om vardera köns olikheter lära oss att behärska oss och ha förstaelse för varandra.
Citera
2016-04-14, 16:51
Medlem
"Han har behandlat mig bättre än andra killar, han är en gentleman, förklarade hon." Alltså va haha..

Finns säkert galna kvinnor som anmäler killar för våldtäkt trots att det inte var så.. Säger inte att det är de i det här fallet men tror fåtal ostabila kvinnor kan använda det som hämnd eller för att få skadestånd.

Hur mycket skadestånd får en person som har blivit våldtagen? Om det är en bra summa kan det finnas risk för att vissa kvinnor kan hitta på om sånt här för att få cash
Senast redigerad av laughing 2016-04-14 kl. 16:56.
Citera
2016-06-02, 21:38
Medlem
Stod domen sig eller hur slutade historien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in