2016-03-16, 18:29
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag ber om ursäkt om du inte förstod vad jag syftade på. My bad, jag måste uttrycka mig enklare i framtiden.

Det är givetvis mitt fel om människor som du inte vet vad enkla begrepp betyder.
Problemet är det motsatta, du uttrycker dig för enkelt i en situation där distinktionen är avgörande - uttryck dig mera specifikt om du vill bli tagen på allvar. Villkorar du inte begreppet majoritet betyder det per default enkel majoritet.
2016-03-16, 19:14
Medlem
bezmenovs avatar
Hoppet till att Trump blir president ligger i att Bernie slår Clinton. Det skulle bli ett väldigt intressant val.

Kanske bara är okunnig dock, vet inte hur bernies prognos ser ut men faktum att han är med så här långt in kanske gör att han börjar sno röster från clintonröstare/mainstreamfantaster. Fler människor vaknar för varje dag vill jag tro.
2016-03-16, 19:35
Medlem
bezmenovs avatar
Det bästa med trumps solariehy och legendariska frisyr är att han är uppenbart mänsklig. På gott och ont kan man väl säga men gott finns i alla fall med i sammanhanget till skillnad från hos övriga kandidater (måhända undantaget sanders)
2016-03-16, 20:30
Medlem
Perpetovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Intressant. The Donald skippar nästa debatt för att i stället slicka juderöv. Hmmmm

Han skyller på AIPAC-mötet för att slippa debatten. AIPAC skulle självfallet ge honom en tid som inte krockade om han ville. Hans problem är att hans 10 one-liners börjar bli uttjatade och att han har svårare i debatter med färre personer. Hans avsaknad av analys och planer blir mer uppenbart när han får mer tid. Hans måste nu bestämma sig om han ska bli "seriös" eller ännu mer kontroversiell. Så länge det sker "nyheter" kommer han att få gratispublicitet men jag tror inte receptet håller tillräckligt länge.
2016-03-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetov
Han skyller på AIPAC-mötet för att slippa debatten. AIPAC skulle självfallet ge honom en tid som inte krockade om han ville. Hans problem är att hans 10 one-liners börjar bli uttjatade och att han har svårare i debatter med färre personer. Hans avsaknad av analys och planer blir mer uppenbart när han får mer tid. Hans måste nu bestämma sig om han ska bli "seriös" eller ännu mer kontroversiell. Så länge det sker "nyheter" kommer han att få gratispublicitet men jag tror inte receptet håller tillräckligt länge.

Hans senaste debatt med fyra personer totalt var väl hans bästa hittills.

Jag tror att han helt enkelt har lite känsla för vad som är lagom exponering.
Låta folk fantisera lite, folk på gatorna pratar då istället om den intressanta trump som övergav debatten osv osv.
2016-03-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
Hoppet till att Trump blir president ligger i att Bernie slår Clinton. Det skulle bli ett väldigt intressant val.

Kanske bara är okunnig dock, vet inte hur bernies prognos ser ut men faktum att han är med så här långt in kanske gör att han börjar sno röster från clintonröstare/mainstreamfantaster. Fler människor vaknar för varje dag vill jag tro.

Bernie gör ju antagligen att fler och fler blir etablissemangsmotståndare, eller iallafall håller en stor mängd av dessa borta från Hillary senare eftersom deras åsikt har blivit återuppväckt.
2016-03-16, 21:33
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Bernie gör ju antagligen att fler och fler blir etablissemangsmotståndare, eller iallafall håller en stor mängd av dessa borta från Hillary senare eftersom deras åsikt har blivit återuppväckt.
Så sant! Men om Hillary vinner kommer dessa ändå gå till henne istället för Trump tyvärr. I alla fall om inte Trump blir mer seriös snart. Blir han det kanske han kan få en del av dessa demokrater, men de flesta är först och främst trogna "godheten". Bernie står bara för ännu mer godhet än vad Hillary gör i deras ögon.
2016-03-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetov
Haha värst va neggo du var, är du Hillary-supporter eller? Men ärligt, Trump har ju gått bättre och bättre i debatterna ju färre de är. Mindre one-liners och oförskämdheter och mer substans, för du har väl sett de senaste debatterna? Att han skulle dra sig ur debatten för att han oroar sig för att låta uttjatad är ju löjligt. Vad som sker är att han bestraffar Fox News för deras skamliga behandling av honom tidigare. Debatten blir helt ointressant utan honom och bitchen Megyn Kelly kan sitta där och tro att hon är en riktig journalist. Trump gör helt rätt som visar på styrka, integritet, och att en republikansk elefant inte glömmer😊
2016-03-16, 22:25
Medlem
Kleops avatar
Är det kört för Bernie Sanders nu eller? Han förlorade väl på alla tre ställen?
2016-03-16, 22:33
Medlem
kung.av.julmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Är det kört för Bernie Sanders nu eller? Han förlorade väl på alla tre ställen?

Han förlorade alla fem stater igår, och det är mer eller mindre kört eftersom att demokraterna delar ut delegaterna proportionerligt i alla stater.
2016-03-16, 23:00
Medlem
Snapcounts avatar
Lade någon annan märke till under fru Clintons tacktal.., "vi och dom".., i bästa Löfven/Reinfeldt stil
2016-03-16, 23:04
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kung.av.julmust
Han förlorade alla fem stater igår, och det är mer eller mindre kört eftersom att demokraterna delar ut delegaterna proportionerligt i alla stater.
Synd. Fast det lär i alla fall bli ett intressant allmänt val, om än katastrofalt och förödande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in