2016-03-14, 13:30
Medlem
UngeHerrProms avatar
Jag har tänkt på det här ett tag, får folk i förorter som tensta, rinkeby och fittja post? eller måste dom hämta från nån butik? blir brevbärare i dess förorter utsatta? lite high thoughts for yall
ifall det är fel forum vänligen flytta inte papperskorgen
Citera
2016-03-14, 13:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Jag har tänkt på det här ett tag, får folk i förorter som tensta, rinkeby och fittja post? eller måste dom hämta från nån butik? blir brevbärare i dess förorter utsatta? lite high thoughts for yall
ifall det är fel forum vänligen flytta inte papperskorgen

Det delas ut post i Tensta, Rinkeby och Fittja, ja.

Men det finns, eller i alla fall har funnits, ett hus i Malmö där Posten inte levererar paket: https://kit.se/2015/10/26/16473/ett-kriminellt-gang-har-tagit-over-det-har-hyreshuset-i-malmo-hur-har-det-kunnat-ga-sa-langt/
Citera
2016-03-14, 13:37
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det delas ut post i Tensta, Rinkeby och Fittja, ja.

Men det finns, eller i alla fall har funnits, ett hus i Malmö där Posten inte levererar paket: https://kit.se/2015/10/26/16473/ett-kriminellt-gang-har-tagit-over-det-har-hyreshuset-i-malmo-hur-har-det-kunnat-ga-sa-langt/

Intressant, har nån info ifall brevbärarna ofta på natten blir rånade eller attackerade
Citera
2016-03-14, 13:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Intressant, har nån info ifall brevbärarna ofta på natten blir rånade eller attackerade

Brev brukar inte delas ut på natten.

Men jag tror inte det är ett omfattande problem att brevbärare skulle bli av med post. Hade så varit fallet så hade det antagligen uppmärksammats mer.
Citera
2016-03-14, 13:48
Medlem
Jag jobbade som brevbärare i biskopsgården för ett antal år sedan. Minns när jag skulle dela ut sverigedemokrats broschyrer till området. Just den dagen fick jag verkligen den sämsta delen av biskop (friskväderstorget, godväder, dimväder). Delades dock ut problemfritt.
Citera
2016-03-14, 14:01
Bannlyst
Har delat ut en dag i fittja. Var rena jävla labyrinten i det hetta vädret. Slutade med att jag gav upp.

Folket hade jag inga problem med.
Citera
2016-03-14, 14:27
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyonnais1950
Jag jobbade som brevbärare i biskopsgården för ett antal år sedan. Minns när jag skulle dela ut sverigedemokrats broschyrer till området. Just den dagen fick jag verkligen den sämsta delen av biskop (friskväderstorget, godväder, dimväder). Delades dock ut problemfritt.

Ahaha ah det låter inget kul, nån ser va du delar ut och så hade du stenats
Citera
2016-03-14, 14:28
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Har delat ut en dag i fittja. Var rena jävla labyrinten i det hetta vädret. Slutade med att jag gav upp.

Folket hade jag inga problem med.

Ja labyrinter liknar det här. du säger att folket hade du inget problem med men hade dom problem med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in