Citat:
Vad du skriver här kan översättas med: "jag är en idiot"
.
1. ...
2. "Genusvetenskap är ingen vetenskap som har empirisk bevisning...". Precis, det är därför den nästan alltid har fel och aldrig lyckas predicera någonting. Det finns en implicit överenskommelse i akademin att postmodernism och annat trams får finnas i de lätta delar av akademin eftersom det inte spelar någon roll om de har fel. Så länge de håller sig undan de riktiga vetenskaperna (eftersom folk kommer dö om en bro rasar eller om medicinen är framtagen "normkritiska studier" baserad på två intervjuer).
3. Om du missat det är det Sveriges officiella hållning i frågan.
4. Hur kommer det sig att du inte hittar en riktig nationalekonom som kan ge något stöd för din ståndpunkt? Är inte det lite märkligt... Att Konjunkturinstitutet skriver att det är en "spridd åsikt bland forskare" att diskriminerings betydelse för löneskillnaden är liten?
Är det inte märkligt att det nu bara dyker upp mer och mer metastudier som bekräftar mina ståndpunkter men inte dina? Medans jag kan stödja mig på mer omfattande forskning får du förlita dig på mer omfattande ursäkter och bortförklaringar.
.
1. ...
2. "Genusvetenskap är ingen vetenskap som har empirisk bevisning...". Precis, det är därför den nästan alltid har fel och aldrig lyckas predicera någonting. Det finns en implicit överenskommelse i akademin att postmodernism och annat trams får finnas i de lätta delar av akademin eftersom det inte spelar någon roll om de har fel. Så länge de håller sig undan de riktiga vetenskaperna (eftersom folk kommer dö om en bro rasar eller om medicinen är framtagen "normkritiska studier" baserad på två intervjuer).
3. Om du missat det är det Sveriges officiella hållning i frågan.
4. Hur kommer det sig att du inte hittar en riktig nationalekonom som kan ge något stöd för din ståndpunkt? Är inte det lite märkligt... Att Konjunkturinstitutet skriver att det är en "spridd åsikt bland forskare" att diskriminerings betydelse för löneskillnaden är liten?
Är det inte märkligt att det nu bara dyker upp mer och mer metastudier som bekräftar mina ståndpunkter men inte dina? Medans jag kan stödja mig på mer omfattande forskning får du förlita dig på mer omfattande ursäkter och bortförklaringar.
2. Historia är heller ingen sådan vetenskap, ska du inte göra ner den också?
Genusvetenskap ligger bakom många av våra samhällsatsningar och lagändringar. Att kalla just denna misslyckad samtidigt som just DU och co sitter på ett forum som detta och gnäller som fan av frustration är lite väl magstarkt om än stor humor.
3. hahahahhaha ja du sure…..Sveriges oficiella hållning är att gener inte spelar någon som helt roll….vad ska vi ha gener till….just.
4. Liten är inte helt samma som inte existerande , eller hur? Vi har kört detta så många ggr nu så jag är fan aptrött på det….du har 50 talet studier förmodligen…som upprepas lite då och då i saken och JAAA men hittar löneskillnader mellan män och kvinnor för samma jobb, och nej man kan inte förklara detta via olika variabler, och ja det är till 80-90% alltid till kvinnor nackdel och ja då anser alla med någon form av logik att då handlar det om någon form av könsdiskriminering.
Att det sn gudskelov numera är lite har inget med saken att göra.
I tillägg till detta har du en inkomstskillnad mellan män och kvinnor i samhället fortsatt som är under all kritik. Kvinnor som jobbar med några av samhället mer grundläggande arbeten och får en pension de inte kan leva på…är också en form av lönediskiminering.
du menar din söta lilla lista med enkom dravel och felaktigheter som du kallar för genusvetenskapens "fundament" Hurvida bonobo hannar slåss eller inte ex.