2016-03-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppla13
Förmodligen för att inte slösa tid på en skitsak ( ) Om jag har ett litet vardagsproblem skulle jag nog också vända mig till flashback först, se ifall det finns folk som varit med om samma sak och kan hjälpa mig, istället för att slösa min (och andras) tid när det finns annat folk som kanske behöver hjälpen mer. Så tänker jag iallafall.

Hur mycket blod pratar vi om? Jag hade samma "problem" för något halvår sedan, berodde på att jag torkade mig till det var sahara-torrt där bak. Använd mjukt papper och inte överdrivet mycket. Skölj med vatten istället så blir det nog bra sen

Edit: TS har blod på pappret när han torkar sig, inte i avföringen. Sluta noja upp honom om att det är tumörer och andra brutala saker.

Precis, det är redan nog så tight på landets vårdcentraler idag. Vi behöver inte göra det värre än vad det är.
Citera
2016-03-13, 20:34
Medlem
ZlatanJosefssons avatar
1. Hård i magen vilket gör att du blir stort, hårt och ont för din anus när det ska passera. Lösning, drick mer vatten och ät mer fiberrik mat.

2. Du torkar dig med sandpapper aka ICA- basic papper. Lösning, köp mjukare lambi papper samt blöt ner pappret med vatten efter det bajsigaste torket.
Citera
2016-03-13, 21:57
Medlem
Europes avatar
Om det är färskt blod, så är det inget att bry sig om. Har samma sak (ja, jag torkar mig även hårt och grundligt). Däremot bör man söka hjälp om det skulle komma torkat/koagulerat blod.
Citera
2016-03-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickettoride
Detta har skett ganska ofta den senaste tiden, men har har inte tänkt speciellt mycket på det eftersom det inte är smärtsamt. Avföringen är normal och jag har inte ont i magen. Både min far och min bror har haft hemorrojder förut. Kan detta vara orsaken till blodet på toapappret?

Jag har googlat lite på hemorrojder, men det står att dem främsta symptomen är att det kliar, svider och att det gör ont när man tömmer tarmen, och jag har inga av dessa.

EDIT: Är 22 år gammal, man, allmänt frisk
Känns det "normalt" runt anus? Om inte så skulle jag gissa på kondylom, rätt så vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in