2016-03-13, 16:56
Medlem
Detta har skett ganska ofta den senaste tiden, men har har inte tänkt speciellt mycket på det eftersom det inte är smärtsamt. Avföringen är normal och jag har inte ont i magen. Både min far och min bror har haft hemorrojder förut. Kan detta vara orsaken till blodet på toapappret?

Jag har googlat lite på hemorrojder, men det står att dem främsta symptomen är att det kliar, svider och att det gör ont när man tömmer tarmen, och jag har inga av dessa.

EDIT: Är 22 år gammal, man, allmänt frisk
Senast redigerad av Tickettoride 2016-03-13 kl. 16:59.
Citera
2016-03-13, 16:59
Medlem
Du har inte tränat hårt på sistone? Har själv fått blod i avföringen när jag tränat väldigt tufft en period
Citera
2016-03-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Du har inte tränat hårt på sistone? Har själv fått blod i avföringen när jag tränat väldigt tufft en period

Ja, det har jag faktiskt. Jag springer två dagar i veckan och tränar på gym tre-fyra dagar i veckan.
Citera
2016-03-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickettoride
Ja, det har jag faktiskt. Jag springer två dagar i veckan och tränar på gym tre-fyra dagar i veckan.

Kan vara därför då. Dra mer en smula på träningen så blir det nog bättre.

Edit: Löparmage kallas det för ibland
Senast redigerad av next-chapter 2016-03-13 kl. 17:26.
Citera
2016-03-13, 17:27
Medlem
bardottans avatar
Sök läkare. Förstår inte vitsen med att fråga om sånt här på Flashback.
Citera
2016-03-13, 17:32
Medlem
du kanske bajsar ofta och torkar dig lite för hårt och för länge.
då blir det lätt lite blod av friktionen så att säga.
inget farligt.
Citera
2016-03-13, 18:21
Medlem
borrizs avatar
Blod i avföringen är ingenting man skall ta lätt på. Följ därför försiktighetsprincipen och sök läkare.
Citera
2016-03-13, 18:32
Medlem
Min fru träffade en en gråtande väninna häromdagen. När han frågade henne hur det var fatt sa hon att hon hade en stor tumör. Hon upptäckte den genom att hon sökte läkarvård på grund av blod i avföringen - hon hade inte känt någonting. Kvinnan var över 50 år så du har åldern på din sida. Troligtvis är det väl hemorrojder som du säger. Men om jag vore som du skulle jag ringa imorgon och beställa tid för en läkarundersökning.
Citera
2016-03-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bardottan
Sök läkare. Förstår inte vitsen med att fråga om sånt här på Flashback.
Förmodligen för att inte slösa tid på en skitsak ( ) Om jag har ett litet vardagsproblem skulle jag nog också vända mig till flashback först, se ifall det finns folk som varit med om samma sak och kan hjälpa mig, istället för att slösa min (och andras) tid när det finns annat folk som kanske behöver hjälpen mer. Så tänker jag iallafall.

Hur mycket blod pratar vi om? Jag hade samma "problem" för något halvår sedan, berodde på att jag torkade mig till det var sahara-torrt där bak. Använd mjukt papper och inte överdrivet mycket. Skölj med vatten istället så blir det nog bra sen

Edit: TS har blod på pappret när han torkar sig, inte i avföringen. Sluta noja upp honom om att det är tumörer och andra brutala saker.
Senast redigerad av Hoppla13 2016-03-13 kl. 18:41.
Citera
2016-03-13, 18:40
Medlem
torrenttobbes avatar
Du torkar dig säkert för hårt, vissa här har inte läst vad TS skriver, han nämner väl inget om blod I avföringen?
Citera
2016-03-13, 18:46
Medlem
Innerfittefetts avatar
Torrsprickor i fisringen. Inget att oroa sig för. Blod i avföringen är värre, då kan det handla om cancer!
Citera
2016-03-13, 19:20
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickettoride
Detta har skett ganska ofta den senaste tiden, men har har inte tänkt speciellt mycket på det eftersom det inte är smärtsamt. Avföringen är normal och jag har inte ont i magen. Både min far och min bror har haft hemorrojder förut. Kan detta vara orsaken till blodet på toapappret?

Jag har googlat lite på hemorrojder, men det står att dem främsta symptomen är att det kliar, svider och att det gör ont när man tömmer tarmen, och jag har inga av dessa.

EDIT: Är 22 år gammal, man, allmänt frisk

Ta ett foto, släng upp här så kanske du slipper störa läkaren i onödan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in