Misstänkt ekonomisk brottslighet inom ledningen på Bodafors Behandlingshem & Utslussningsenhet AB.
Skulle behöva hjälp att granska denna suspekta verksamhet. Ägarna kommer i flådiga nya bilar, som byts ut med jämna mellanrum. Verksamheten påstås att INTE vara vinstdrivande. De intagna får arbeta ideellt i arbetslag för att underhålla verksamheten (bära ved, städa fastigheter etc) detta är ju givetvis rimligt, men det som gör att man drar öronen åt sig är deras pallfabrik. ((1) Skulle behöva hjälp med att kolla upp om denna pallfabrik (som också ligger i Bodafors), är ett enskilt bolag.) i pallfabriken arbetar de intagna ideellt, pengarna sägs gå till en biståndsförening till förmån för ryska barnhemsbarn. Pallarbetet arbetar de intagna i 14 dagar på raden, för att sedan cirkulera till två andra arbetslag.
De som ansvarar för den dagliga verksamheten i pallfabriken är också intagna och har därmed ingen betalning.
Jag skulle behöva hjälp med att granska deras bokslut, årsredovisning etc eftersom jag inte är speciellt insatt själv. Jag har en nära anhörig intagen just nu, så ställ era frågor så ska jag vidarebefodra dem!
Jag är delvis orolig över min anhöriges tillvaro, men tycker också att rätt ska vara rätt. Verksamheten påstås alltså att inte vara vinstdrivande, kan detta stämma? Hur ser man det?
Tack på förhand!
EDIT:
http://www.allabolag.se/5563439958/Bodafors_Behandlings_och_utslussningsenhet_AB