2016-03-12, 16:10
Medlem
Hej,

Försöker få tag på kinesiskt risvin. Sådant som tidigare såldes i kinabutiker men togs bort då de innehöll alkohol. Finns ej på bolaget. Går att ersätta med sherry men nej, det är inte samma sak.

Någon som känner till en affär som säljer detta under disk? PM eller här i tråden, vilket som.
Citera
2016-03-12, 21:05
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marst060
Hej,

Försöker få tag på kinesiskt risvin. Sådant som tidigare såldes i kinabutiker men togs bort då de innehöll alkohol. Finns ej på bolaget. Går att ersätta med sherry men nej, det är inte samma sak.

Någon som känner till en affär som säljer detta under disk? PM eller här i tråden, vilket som.

Hong Kong Trading på Olofsgatan 5, alternativt Oriental Supermarket nere i Hötorgets tunnelbana tror jag faktiskt saluför kinesiskt matlagningsvin. Det du letar efter heter Shaoxing wine. Förpackningarna tenderar dock att vara väl tilltagna vad jag minns, men det håller sig tills fan själv kommer och hämtar det så det brukar vara ganska lugnt.
Citera
2016-03-13, 17:36
Medlem
krss avatar
Tror du kommer gå bet på detta, brukar köpa på mig risvin när jag är utrikes.

Shaoxingvin har ju en annorlunda karaktär än vanligt risvin, och innehåller även den alkohol och blir då lika svårhittad.

Finns dock att köpa online inom EU http://www.tweu.eu/TL01?search=rice%20wine
Senast redigerad av krs 2016-03-13 kl. 17:39.
Citera
2018-08-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Hong Kong Trading på Olofsgatan 5, alternativt Oriental Supermarket nere i Hötorgets tunnelbana tror jag faktiskt saluför kinesiskt matlagningsvin. Det du letar efter heter Shaoxing wine. Förpackningarna tenderar dock att vara väl tilltagna vad jag minns, men det håller sig tills fan själv kommer och hämtar det så det brukar vara ganska lugnt.

Vet du om Hong Kong trading eller Oriental market fortfarande säljer Shaoxing-vin eller har dom blivit stoppade?
Citera
2018-08-14, 18:50
Medlem
jag vet ett ställe du kan köpa det på i centrala sthlm, i alla fall har jag köpt 3-4 flaskor där av Shaxong wine, senast för ngt halvårsen... de har det under disken

det smakar lite svamp, sådär som sherry gör

de har 2 sorter, bägge med alkohol, det ena med salt i (för längre hållbarhet), vilket såklart utesluter att du dricker det, men det är väl inte heller tanken

jag vill inte skriva var i ett öppet forum eftersom nån typ kanske anmäler eller gör något dumt

PMa så säger jag vilken butik det är

vill bara tillägga att det är fullt möjligt att de nämnda butikerna har det... inte särskilt noga med polis och skattmas är mitt intryck när jag är där och handlar
Citera
2018-08-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handke
jag vet ett ställe du kan köpa det på i centrala sthlm, i alla fall har jag köpt 3-4 flaskor där av Shaxong wine, senast för ngt halvårsen... de har det under disken

de har 2 sorter, bägge med alkohol, det ena med salt i (för längre hållbarhet), vilket såklart utesluter att du dricker det, men det är väl inte heller tanken

jag vill inte skriva var i ett öppet forum eftersom nån typ kanske anmäler eller gör något dumt

vill bara tillägga att det är fullt möjligt att de nämnda butikerna har det... inte särskilt noga med polis och skattmas är mitt intryck när jag är där och handlar

Med Flashbacks nya dåliga PM regel så kan jag inte skicka eller ta emot PM då jag behöver 50 inlägg fast jag varit medlem i 6 år. Surt.
Citera
2018-12-17, 12:02
Medlem
SgtPepper_hejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handke

Hej hej!

Du får hemskt gärna skicka PM till mig vilket ställe detta är då jag också är på jakt.

mvh
Citera
2020-08-26, 13:42
Medlem
carminaburanas avatar
Nån som vet vart man kan få tag på det?
Citera
2020-09-01, 01:55
Medlem
Finns på restaurang88.se i Kista , dom säljer en hel del kinesiska varor.
Tyvärr har dom stängt nu pga covid-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in