2016-03-12, 10:19
Medlem
Balaklava-RUs avatar
Med våren kommer stöldligorna hit allt fler och fler. Knepen att luras blir fler och fler. Om du vill tipsa om det du ser så hamnar du via 114 14 hos telefonsvarare som tar ca 30 minuter att komma fram. Ring 112 det är enda chansen.

Citat:
Handlade på pressbyrån vid Norrmalmstorg i går. När jag gått en bit därifrån tog en man mig på axeln, han höll fram en hopvikt bunt med papper ett körkort och några sedlar, han sa : Du glömde det här, det är ditt. Jag tog ett halvt steg bakåt och sa, nej det tillhör inte mig, jo då sa mannen och ville stoppa på mig bunten. Jag backade från honom igen och såg en mörk kvinna som kom snabbt mot oss och sa mina pengar, mina papper.

Båda var zigenare, irakier eller liknande och pratade ganska bra svenska. Naturligtvis ville dom att dum svensk skulle stoppa på sig pengarna och sedan skulle dom gå på honom och plocka av honom det mesta, hans plånbok m.m. Polisanmälan när man tänkt ta åt sig annans pengabunt vågar väl ingen dum svensk göra.

Ganska finurlig fickstöldmetod, nya varianter väntar nu i sommar. Det skrivs en hel del nere i Europa om dessa oftast zigenska ligor och deras metoder. Här hemma mörkar svensk PK-media. Zigenare är guds gåva till jorden verkar massmedia-marxisterna tycka.

Tiggare nära någon bankautomat brukar ofta hålla koll på när någon gammal tafflig rolator-pensionär tar ut pengar. Det för att lyfta sin mobil och tipsa sina rånarkompisar om ett lämpligt offer. Flera stölder har skett på det sättet nu i centrum.

(FB) Hur kommer den kommande multikulturella sommaren se ut?

Citat:
Hantverkaren, elektrikern och sjukhuskvinnan. De hänsynslösa äldrebedragarna kommer i många skepnader och deras enda syfte är att stjäla dina pengar.

Polisens uppmaning är tydlig - släpp inte in någon okänd i ditt hem.

– Från att ha haft en aktiv ålderdom blir man begränsad och mår jättedåligt om man blir utsatt för det här. I många fall far de äldre hemskt illa. Det är väldigt tragiskt för de som blir utsatta, säger Håkan Carlsson vid polisens Circa-grupp.

http://www.expressen.se/gt/aldrebedragarnas-hansynslosa-knep/

Våra kulturmarxister, massmedia mörkar hela tiden de övergrepp vårt samhälle utsätts för av dessa grupper. På youtube kan du se många klipp om dessa ligors härjningar nere i Europa. T.ex.:

https://www.youtube.com/watch?v=LygemtaJIQ8

Det är del ett av en dokumentär i fyra delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in