• 1
  • 2
2016-03-12, 17:50
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag förstår hur du menar. Första gången jag rökte heroin somnade jag och sov kvar i kvarten till morgonen därpå. Allting kändes bara dimmigt. Jag kände mig absolut inte störst och vackrast. Jag gick då på 8 mg subutex och 20-40 mg diazepam/dygn, plus en del cannabis. Jag var van med opiater. Så småningom började jag gå mer och mer på heroin och när jag började få tolerans då började jag uppleva ruset på det sättet jag beskrev.

Heroinruset är speciellt. Jag tycker det skiljer sig från andra opioider/opiater. Jag trodde morfin och heroin skulle vara mer lika men jag tycker inte de är det.

Även om ruset skiljer sig är inte säkert att heroinet automatiskt är bättre. Jag har alltid varit starkt beroende av subutex och ibland när det fanns tillgång till både heroin och sub valde jag det senare just för att jag var så torsk på det ruset.

Jag var väldigt trasig på drogerna i slutet. Heroinet var det enda som jag fortfarande upplevde som starkt. Men det bleknar också.
Ta det lugnt med opiaterna. Du kan inte föreställa dig vilket helvete som väntar dig i framtiden. Jag önskar inte ens det till personer jag tycker illa om. Frasen "en ond mardröm" kommer få en ny innebörd. Det händer alla.

Okej! Tack för svar Jag vet vad det kan leda till eller snarare oftast leder till, har hållt på med opiater i ungefär 2 år. Är 19 år nu och blev väl mest hooked när jag började med suben för cirka 1 år sen. Men jag kan ändå kontrollera det för tillfället någorlunda. Jag är inte alls fysiskt beroende för tillfället och psykiskt så har jag inte ett jätte sug. Förut så var det det ända jag tänkte på, numera så är jag mer taggad på andra saker i livet!
Citera
2016-03-13, 00:58
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Rökt både heroin och fentanyl men är drogfri sedan många år. Skulle vilja säga att heroin är en light version av fentanyl . Fentanyl ger en snabbare kick som om någon slår en med hammare. Dock väldigt farligt och lätt att dö av. Inget jag saknar idag då jag värderar livet. Trots att jag aldrig varit opiattypen så tyckte jag avtändningen från fentanyl var horribel. Inte värt att testa jag lovar.

En betydande del av narkotikaklassade läkemedel på den svarta marknaden kommer från korrupta mellanhänder eller helt enkelt "försvinner" under exporten. En av anledningarna till att roche sluta tillverka rohypnol var ju att hälften dom exportera till ryssarna blandannat aldrig kom fram.
Senast redigerad av Stenbocksmannen 2016-03-13 kl. 01:41.
Citera
2016-03-13, 13:18
Fentanyl inom sjukvården finns i många former, plåster är väl den vanligaste, sen finns det som injektionsvätska, sugklubbor o munspray. Dödlig dos ligger väl runt 100 µg för en ovan person. De starkaste plåstren ligger på 100 µg/h.

Sen finns det förstås illegalt importerat fentanyl tillverkat i typ Kina, samt olika typer (analoger) av fentanyl. T.ex så är karfentanil typ 10 000 ggr starkare än heroin. Så det kan vara mycket svårdoserat.

EDIT: Jag har provat fentanyl några gånger, alltid från sjukvården. Lagom dos är att sätta på sig ett 50 µg/h-plåster. 25 µg/h var det jag tog sist (många år sen), hade det i 3 dygn, dag 4 tuggade jag på det, o dag 5 så svalde jag det. Men bara efter 5 dygn fick jag hemsk avtändning. Sen har jag fått det IV inför en operation.
Senast redigerad av Mulla Krekar 2016-03-13 kl. 13:23.
Citera
2016-05-08, 03:36
Medlem
käkmuskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Fentanyl inom sjukvården finns i många former, plåster är väl den vanligaste, sen finns det som injektionsvätska, sugklubbor o munspray. Dödlig dos ligger väl runt 100 µg för en ovan person. De starkaste plåstren ligger på 100 µg/h.
Hur mkt får man hosta upp för ett 100 µg plåster? Är det värt, jämfört m motsvarande oxy?
Citera
2016-05-08, 09:30
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av käkmuskeln
Hur mkt får man hosta upp för ett 100 µg plåster? Är det värt, jämfört m motsvarande oxy?

Allt mellan 200 kr - 700 kr är priser jag hört talats om. Det beror på vem som har helt enkelt.

Om det är värt jämfört med oxy? nja det beror väl på hur mycket du värderar ditt liv och hälsa. En kompis till mig, väldigt ung, missbrukade fentanyl under en förhållandevis kort period och när det var dags att kliva av blev det ett självmordsförsök och hon lider fortfarande av sviterna från det och kommer aldrig bli helt återställd.

Jag träffade en annan tjej när jag var på behandlingshem, hon hade LVM. Hade gått på fentanyl mindre än ett år men det kapade hela hennes liv. Struntade i sina älskade barn, begick brott med mera. Hon sa: aldrig aldrig aldrig igen. Det är det värsta jag använt.

Förresten är du medveten i vilken tråd du ställer frågan? Ja det är värt! Tunga opiater är jättemysigt! Döden, fängelse, LVM och olika typer av handikapp är ett litet pris för att må bra en kort period av sitt liv. När man tänker efter så är ju listan för bieffekter av alvedon inte särskilt lockande heller. Lite samma sak kan man tycka, alvedon och fentanyl.

Seriöst, du kommer ångra dig. Men det är ditt liv. Gör vad du vill med det men tänk på att du bara får en chans att leva. Dö kommer vi alla göra men man kan få ut mycket mer av livet utan droger.
Senast redigerad av Midnight 2016-05-08 kl. 09:36.
Citera
2017-10-19, 20:37
Medlem
För att stilla er nyfikenhet och svara på er fråga kan jag säga att de avlidna dog av en analog fenthanyl i nässprays format. Det var utförsäljning på en nätdrogssida (500 kr/flaskan) då det skulle förbjudas och extremt svårdoserat. Jag kan inte tala för alla killarna men kände två av dem väl, båda hade gått på opiater och fenthanyler tidigare. De var två jävligt snälla och bra killar, inget ont i dem överhuvudtaget... R.I.P
Citera
2017-10-20, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av Fruganflugan
För att stilla er nyfikenhet och svara på er fråga kan jag säga att de avlidna dog av en analog fenthanyl i nässprays format. Det var utförsäljning på en nätdrogssida (500 kr/flaskan) då det skulle förbjudas och extremt svårdoserat. Jag kan inte tala för alla killarna men kände två av dem väl, båda hade gått på opiater och fenthanyler tidigare. De var två jävligt snälla och bra killar, inget ont i dem överhuvudtaget... R.I.P
Jo, en fentanylanalog som skördat många offer är väl acrylfentanyl, som var nån ny substans som de ej hann med att förbjuda innan det började döda? Sen läste jag att karfentanil har kommit till Sverige, det är i.o.f. redan förbjudet, men det är den som är typ 10 000 ggr starkare än morfin. Har skördat flera liv redan.

Står nog mer i fentanyl-forumet om de olika.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in