Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-11, 16:01
Medlem
Så mitt kreditkort är spårlöst försvunnit och ironiskt nog sitter utan mat för dagen eller toalettpapper heller och det börjar bli kritiskt. Jag har pengar på kortet, men det är alltså borta. Jag kan mitt kreditkort i huvudet, skulle jag kunna lösa detta genom att sätta in pengar från kreditkortet och bli medlem på någon coopbutik och sätta in pengar på coopkortet så jag kan handla? Någon som har lösning?
Citera
2016-03-11, 16:10
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollebertil
Så mitt kreditkort är spårlöst försvunnit och ironiskt nog sitter utan mat för dagen eller toalettpapper heller och det börjar bli kritiskt. Jag har pengar på kortet, men det är alltså borta. Jag kan mitt kreditkort i huvudet, skulle jag kunna lösa detta genom att sätta in pengar från kreditkortet och bli medlem på någon coopbutik och sätta in pengar på coopkortet så jag kan handla? Någon som har lösning?

Alternativ 1:

Du går till din bank och ber om att ta ut pengar räcket du har legitimation. Du behöver inte ha kortet och du kan samtidigt beställa ett nytt.

Alternativ 2:

Logga in på din internetbank och för över pengar till ett av dina andra kort om du inte har npgra andra kort så för över till din syster, barn, fru, föräldrar, väns bankkort pengar och låt dem ta ut pengarna till dig.

Beställ nytt kort.

Alternativ 3:

Låna pengar från familj, släkt, vänner och beställ ett nytt kort.
Citera
2016-03-11, 16:12
Medlem
Har du cash på kontot bör du väl bara kunna dra över dem till en polare som tar ut ett par hundra tills du får nytt kort?
Citera
2016-03-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Alternativ 1:

Du går till din bank och ber om att ta ut pengar räcket du har legitimation. Du behöver inte ha kortet och du kan samtidigt beställa ett nytt.

Alternativ 2:

Logga in på din internetbank och för över pengar till ett av dina andra kort om du inte har npgra andra kort så för över till din syster, barn, fru, föräldrar, väns bankkort pengar och låt dem ta ut pengarna till dig.

Beställ nytt kort.

Alternativ 3:

Låna pengar från familj, släkt, vänner och beställ ett nytt kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Har du cash på kontot bör du väl bara kunna dra över dem till en polare som tar ut ett par hundra tills du får nytt kort?
Situationen är så att jag har även precis flyttat till en annan stad nyligen och familj och polarna finns inte i staden jag befinner mig i nu. Banken har även stängt.. de blir en spännande helg!
Citera
2016-03-11, 16:23
Medlem
Citat:
Situationen är så att jag har även precis flyttat till en annan stad nyligen och familj och polarna finns inte i staden jag befinner mig i nu. Banken har även stängt.. de blir en spännande helg!

Har du en bankomat i närheten hade jag knackat på grannen och frågat om han kan hjälpa mig på samma sätt!

Och bankerna har väl inte stängt ännu om man bor i en normalstor stad?
Citera
2016-03-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Har du en bankomat i närheten hade jag knackat på grannen och frågat om han kan hjälpa mig på samma sätt!

Och bankerna har väl inte stängt ännu om man bor i en normalstor stad?
Bor just nu i en top15 stad iallafall i folkmängd och det är 16:00 varje dag förutom torsdag, får nog åka hem till familjen denna helg ändå. Verkar vara enda lösningen

edit: Lösningen fick bli mat från onlinepizza för 400kr inför helgen, får torka mig med kaffefilter..
Senast redigerad av ollebertil 2016-03-11 kl. 17:15.
Citera
2016-03-11, 17:15
Medlem
frank_pes avatar
Eftersom du kunde siffrorna på kreditkortet borde du kunna beställa en matkasse som du får hemlevererat, kolla här: http://www.matkasse.se/

Ett tips för framtiden är att ha något extra kort utan avgift hemma t.ex https://www.forex.se/Kort/FOREX-Bankkort/
http://www.haradssparbanken.se/privat/kort--betalningar/kort/vara-kort/bankkort-mastercard/index.htm
https://www.santanderconsumer.se/kort/mitt-kort/
Eller lägg nån peng i en låda.
Citera
2016-03-11, 17:19
Medlem
Citat:
Bor just nu i en top15 stad iallafall i folkmängd och det är 16:00 varje dag förutom torsdag, får nog åka hem till familjen denna helg ändå. Verkar vara enda lösningen

edit: Lösningen fick bli mat från onlinepizza för 400kr inför helgen, får torka mig med kaffefilter..

Slutet gott allting gott som de säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in