2016-03-11, 12:51
Bannlyst
Om man gemför iphone 6 generationen mot övriga topp märken som Htc, Samsung, LG, Sony så har apple den fulaste designen just nu. apple har ju alltid levt på DESIGN. Vad har hänt med John Ivy då han har presenterat en riktigt ful design då iphone 4e och 5e generationen var mycket snyggare.

Men nu har Samsung gått om Apple i design iom S6 Edge, HTC One M8 och M9. Även kina märken Som Huawei, Xiaomi, oppo find har mycket snyggare design. Apple e så plastiga nu förtiden

Yes alla märken har snyggare design än apple då det bara är att trycka på länken o kolla själva och gemför. Andra märken kör på Iphone 5S designen men mycket större såklart med snygga kanter och form

http://www.gsmarena.com
2016-03-11, 13:10
Medlem
Tycker den kantiga iPhone 4 stilen var snyggast, men det verkar inte spela någon roll vad Apple gör med sina produkter. Folk köper ändå.
2016-03-11, 13:21
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Om man gemför iphone 6 generationen mot övriga topp märken som Htc, Samsung, LG, Sony så har apple den fulaste designen just nu. apple har ju alltid levt på DESIGN. Vad har hänt med John Ivy då han har presenterat en riktigt ful design då iphone 4e och 5e generationen var mycket snyggare.

Men nu har Samsung gått om Apple i design iom S6 Edge, HTC One M8 och M9. Även kina märken Som Huawei, Xiaomi, oppo find har mycket snyggare design. Apple e så plastiga nu förtiden

Yes alla märken har snyggare design än apple då det bara är att trycka på länken o kolla själva och gemför. Andra märken kör på Iphone 5S designen men mycket större såklart med snygga kanter och form

Smaken är olika för varje individ. Du får ha din egen smak, men det är ju egentligen inget att diskutera, eftersom det ju helt saknar saklig grund, eller ens sätt att mäta. Själv tycker jag Nokia 515 DS är snygg, men det påverkar ju knappast nån annan användare.

Nästan alla pekmobiler ser ju likadana ut, endast små detaljer skiljer.
Senast redigerad av AntonS 2016-03-11 kl. 13:32.
2016-03-11, 13:38
Medlem
virablatiras avatar
Känns som att yngre bryr sig om designen på mobilen väldigt mycket. Jag har en iPhone 5 och kan tycka den har lita vassa kanter men då menar jag att det då blir mindre bekvämt att hålla i. Eftersom jag är uppväxt med nmt 450 & 900 så är ju alla mobiler idag så små att det bara är en skärm ju. Så för mig är det funktion och kvalitetskänsla som avgör. Finns andra produkter där utseendet på produkten är betydligt viktigare.
Men tycker man att utseendet är viktigt så är det ju fritt fram att välja någon annan modell eller skaffa ett skal.

AntonS har ju en oerhört snygg mobil ser jag
2016-03-11, 13:46
Medlem
Nu är jag telefonanalfabet men ändå, de ser ju inte speciellt olika ut alls när allt kommer till kritan? Visst, lite smådetaljer hit o dit men i grund och botten är de ju iaf i mina ögon väldigt lika varandra de flesta.
2016-03-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.

Att den är ful är din subjektiva åsikt och just därför är det inget vidare diskussionsunderlag då man kan i oändligheter diskutera subjektivitet.
2016-03-11, 14:08
Medlem
Håller inte med. En av anledningarna till att jag kör iPhone är för att jag tycker den är snyggast.

Samsung Edge är verkligen inte snygg i mitt tycke. Massa linjer som är off, hål och uttag är inte i koordinerade, "kurvningen" är rätt meningslös och leder imo bara till dålig ergonomi. Etc etc. För att inte tala om mjukvaran...

Med andra ord kan man ta fram den gamla klassikern: "smaken är som baken".
2016-03-14, 11:55
Medlem
Arbetarbroders avatar
Låser med hänvisning till (FB) Android vs iOS vs Windows Phone (Vilken plattform är bäst?)
Från Tele - allmänna diskussioner → Papperskorgen.

//Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in