• 1
  • 2
2016-03-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steven88
Det finns väl fler bloggar än blonda brudar? Finns flertalet ekonomibloggar m.m

Ja, starta en nätshop. Du vet när man säljer saker på nätet?

Han ville jobba hemifrån så bättre än inget?

Vad ska slumpmässig person x sälja på nätet som det inte redan finns hur många storföretag som helst som säljer? Varför skulle man köpa av slumpmässig person x med en nystartad egen firma?
Citera
2016-03-13, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bootypleaser
Kan herr stursk komma med bättre förslag själv då? Med tanke på att du inte gav några så tror jag inte det.

Jag har gett åtminstone ett seriöst förslag, även om det inte handlar om jobb hemifrån.

Jag vill inte att TS ska förledas att tro att det på något sätt skulle vara lätt att tjäna extrapengar hemifrån. Då kommer TS bara gå på ett av alla "omg jag tjänade 15 tusen miljoner i timmen på att [scam]"-spaminlägg man ser i kommentarsfält lite här och där.
Citera
2016-03-13, 09:24
Medlem
Man kan översätta texter och filmer. Det är ett och samma bolag som översätter i princip alla serier som visas i Sverige.
Citera
2016-03-13, 11:27
Medlem
Fenjal888s avatar
Om man är riktigt duktig på något som kan göras från en dator kan man alltid starta en konsultverksamhet. Till exempel CAD-konsult eller liknande. Kanske kräver någon enstaka resa/besök men merparten av jobbet görs från hemmet.
Citera
2016-03-13, 12:03
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Man kan översätta texter och filmer. Det är ett och samma bolag som översätter i princip alla serier som visas i Sverige.

Menar du att man ska jobba för dem, eller starta en egen verksamhet? Vad heter bolaget, och hur kommer man i kontakt med dem?
Citera
2016-03-13, 23:07
Medlem
Så tråkigt, jobba det kan jag då göra, gjort hela livet och knegat på ordentligt vill jag lova.

Men nu vill jag lägga till mera tid, tyvärr kan jag inte vara borta från hemmet mera än jag redan är.
Så något som går att göra hemma är ett måste om jag vill öka inkomsten.

Reklam är dessvärre skit, inget för någon mera än kalle 12 - 15 år gammal.
På riktigt är timlönen lägre än 50 kr per timma. Och inte varken ok eller drägligt.

Får la odla maja och sälja, låter i detta fall som enda vettiga lösningen.
Skall bara vänta in staten så om 10 -15 år kanske.
Citera
2016-03-14, 14:48
Medlem
Jag funderar på samma sak. Skulle också behöva några extra tusenlappar varje månad.

Min fundering är att bli god man: http://www.expressen.se/nyheter/goda...nor-i-manaden/

"Jobbet" är mestadels på distans, men inte helt.

Jag är allvarlig och menar inte att godmanskapet ska missbrukas som i artikeln, men med 1-3 klienter skulle man dra in 2-6,000kr/mån, vilket skulle sitta fint som tillägg till ett heltidsjobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in