Citat:
Ursprungligen postat av
siongojim
Roffe var ubåtskapten. Nä, skojar bara. Han jobbade på en bogserbåt. Söp för mycket och blåste positivt på en alkotest i jobbet. Känner honom inte, träffat honom nån gång, men det är år sedan. Men har en bekant som känner Roffe lite bättre.
Roffe åker in på behandlingshem, träffar M där som lämnar man och gård med häst och jag vet inte allt. M flyttar ihop med R och går inte länge innan de inser att de inte går ihop. Hon får lägenhet i centrala Lysekil.
Enligt bekanten klarar inte R av att vara ensam, alltså är allt sällskap bättre än inget. Vem 42-åringen är vet ingen, rykte säger att han skall vara polack. Men det är inget som är bekräftat.
Det jag vet är att enligt bekanten kunde Roffe snetända på fyllan. Få spel helt enkelt. Troligtvis vet de överlevande inte hellre vad som hände. Minnet brukar inte vara det bästa efter att ha gått på fyllan en längre tid. Fyllefest som spårar ut. Inget nytt där under solen.
Får jag veta nått mer uppdaterar jag.
Sådana där händelser är alltid tragiska. Ibland går det bara helt fel, andra gånger så blir det bara en blåklocka eller en bruten hand.