2017-02-19, 19:11
Medlem
Hunden007s avatar
1+1 av Emil idag.
Citera
2017-02-20, 12:31
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Inte helt orimligt att Bayern München tittar noga på honom. Varit inne i ett riktigt stimm på sistonde där han producerar poäng nästan varje match.
Citera
2017-02-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Inte helt orimligt att Bayern München tittar noga på honom. Varit inne i ett riktigt stimm på sistonde där han producerar poäng nästan varje match.

Hoppas han når upp till 10+10 (mål+assist). Riktigt bra isåfall!

Platsar han i Bayern? Bör han byta? RBL lär ju fortsätta satsa. De har en liten chans fortfarande att ta ligan men blir svårt att hämta in 5(?) poäng på Bayern.

Samtidigt är det nog bättre än på länge att gå till Bayern. Ribery och Robben börjar bli till åren och det finns inte spelare av samma status redo att ta över.
Citera
2017-02-23, 15:53
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Hoppas han når upp till 10+10 (mål+assist). Riktigt bra isåfall!

Platsar han i Bayern? Bör han byta? RBL lär ju fortsätta satsa. De har en liten chans fortfarande att ta ligan men blir svårt att hämta in 5(?) poäng på Bayern.

Samtidigt är det nog bättre än på länge att gå till Bayern. Ribery och Robben börjar bli till åren och det finns inte spelare av samma status redo att ta över.

Skulle nog säga att han platsar i Bayern baserat av vad jag sett från dem iår. Med dem har han en riktig chans att vinna champions league

Tror Forsberg och Alaba skulle skapa en hyperfarlig kombo.
Citera
2017-02-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Skulle nog säga att han platsar i Bayern baserat av vad jag sett från dem iår. Med dem har han en riktig chans att vinna champions league

Tror Forsberg och Alaba skulle skapa en hyperfarlig kombo.

Ja det skulle vara otroligt kul om han gick dit och kan vinna CL! Det är ju uppenbarligen nästa steg att gå till Bayern, hade bara varit så kul att vinna ligan med RBL då att göra det med Bayern inte är en supermerit direkt då de bara ska vinna den.

Men väldigt kul om vi får en riktig svensk CL-contender. Zlatan har ju egentligen inte varit det sen i Barcelona då PSG aldrig kändes som om de kunde gå hela vägen.
Citera
2017-02-23, 19:46
Medlem
Om Leipzig tar sig till CL, vilket jag tror, stannar han nog nästa säsong också. Däremot tror jag att han kommer hamna i en storklubb förr eller senare och skulle någon komma med ett bra bud redan i sommar blir det kanske svårt att hålla kvar honom.

Finns det någon substans i snacket kring Bayern München? Vet att Liverpool varit/är intresserade men annars har jag inte hört några rykten.
Citera
2017-02-23, 21:27
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Om Leipzig tar sig till CL, vilket jag tror, stannar han nog nästa säsong också. Däremot tror jag att han kommer hamna i en storklubb förr eller senare och skulle någon komma med ett bra bud redan i sommar blir det kanske svårt att hålla kvar honom.

Finns det någon substans i snacket kring Bayern München? Vet att Liverpool varit/är intresserade men annars har jag inte hört några rykten.
Jag trodde det blev ganska tydligt för alla att när Emil skrev på de nya jättekontraktet med RB att han inte kommer lämna på ett bra tag.
Citera
2017-02-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Jag trodde det blev ganska tydligt för alla att när Emil skrev på de nya jättekontraktet med RB att han inte kommer lämna på ett bra tag.
Sånt där ska man inte dra för stora växlar på, det har vi lärt oss. Klubben vill givetvis ha kvar honom men långtgående kontrakt betyder också högre pris för köparen vid en eventuell försäljning.
Citera
2017-02-26, 00:46
Medlem
Citat:
Sånt där ska man inte dra för stora växlar på, det har vi lärt oss. Klubben vill givetvis ha kvar honom men långtgående kontrakt betyder också högre pris för köparen vid en eventuell försäljning.

Jag tycker bara han ska lämna för Bayern Real och Barca.

Annarz kan han lika gärna stanna i ett satsande RBL.
Citera
2017-02-26, 08:09
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Jag tycker bara han ska lämna för Bayern Real och Barca.

Annarz kan han lika gärna stanna i ett satsande RBL.

Ganska säker att han har en kärlek till Liverpool sen ung. Så den klubben, om de kan pröjsa, ligger nog med.
Citera
2017-02-26, 09:51
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Eftersom han skaffade ett längre kontrakt med drömlön så har ju priset på honom stigit avsevärt vilket han visste när han krita på nya kontraktet. Det är bara att göra matten så förstår man att han gjorde de för att stanna länge i Bull.
Citera
2017-04-24, 23:42
Medlem
Varför skrivs inte mer i tråden?

8 mål och 15 assist nu. Assistrekordet beror på hur man räknar, om det är 18 (Bundesligas räkning) eller 21 (Bilds räkning). Det är de Bruyne som har rekordet på 21.

Efter som han missade att assistera i helgens match så är det bara 4 matcher kvar. Att tangera eller slå det känns därför lite väl hoppfullt. 1.5 assist per match.
Men iaf, hade varit kul om han slår det enligt Bundesliga räkning. Möjligt att han också har fler assist enligt Bilds räkning. Kan ha rört ihop det hela.

Oavsett en kanonsäsong. Sen tycker jag inte han ska gå till Arsenal nu. Arsenal vinner ju ändå inte medan RBL kan göra det om de förstärker rätt. Bayerns trupp börjar bli till åren på en del håll.

Man ska inte hoppa runt för mycket. Stanna i RBL några år och uträtta något. Vinn en titel iaf och etbalera RBL som topplag.

Sen kan han gå till ett riktigt storlag om 2 år. Har jag fel? Han är iofs redan 26 och inte 24...kanske är detta hans topp? Men sådana framsteg som han gjort under de senaste 2 åren borde han kunna fortsätta utvecklas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in