Citat:
Ursprungligen postat av
Snufff123
Jag har nu under en tid hållt inne min svartsjuka för mig själv för att inte skada våran relation. Då som du säger är jag vådligt jobbig. Han har sagt att jag är gullig för jag är så svartsjuk men jag tror inte han fattar hur dåligt jag mår av det. Men jag säger till mig själv hela tiden 'Du kan inte styra hans känslor'. Jag håller med dig i allt du säger för allt stämmer in. Jag har så dåligt självförtroende även fast jag får höra av folk att jag är smal tex en tjej och kille som ogillar mig har sagt att jag är smal. Och min kille får jag hoppas att han inte är ute efter utseende.
Det är bara gulligt till en viss gräns. Efter den gränsen blir det mentalt pissjobbigt för er båda, vare sig du håller det hemligt eller ej.
Skaffa ett bättre självförtroende. Gör som du gjorde när du startade tråden. Prata med andra, ta till dig råd (som låter vettiga). Kanske även en psykolog/terapeut eller hur fasen det nu stavas
Citat:
Ursprungligen postat av
Snufff123
Men ska fortsätta hålla sakerna inom mig
Tycker du att det är trevligt och vill fortsätta såhär så visst. Men den dagen du tröttnar på det så borde du göra något åt ditt självförtroende, självkänsla och självbild istället.
Tråden började med rätt inställning. Du identifierade problemet och frågade om råd. Jag kanske inte gav dig jättebra råd, jag vet inte. Men nu försöker du ju avsluta tråden igen genom att bara skita i att åtgärda vad du först ville ha hjälp med. Det är nog fel väg att gå.
Gör något åt det istället. Vet din kille om att du har så dåligt självförtroende (och varför)?