Citat:
Ursprungligen postat av
scottbikes
Det har hänt några gånger. Jag har inte orkat och bara sagt det och sedan har vi ett kodord som hon använder. Säger hon att hon har huvudvärk eller annat så bryr jag mig inte och beordrar henne att ta på sig halsbandet och ställa sig på alla fyra. För då är hon vill hon bara vara trotsig och få hårdare bestraffningar om hon är på det humöret. Men skyller hon på mens (även om hon inte har det) så låter vi bli och jag accepterar det.
Vi är akademiker båda två och har höga chefsroller inom arbetslivet och är i vardagen väldigt jämställda. Det är bara i sexet som hon ganska ofta vill vara liten och undergiven. Eftersom jag är naturligt dominant så fungerar det väldigt bra här hos oss. Bara för man är en dominant man behöver man inte vara en känslokall idiot.
Jag tycker förvisso det låter som att ni har övergripande koll, men jag kan inte låta bli att reagera på ordvalet "skyller på", i min värld ska det iallafall inte på något sätt handla om att skylla ifrån sig, utan att antingen vilja eller inte vilja, undanflykter vittnar mest om att något är i obalans på ett osunt sätt.
Men det kan hänga på ett taskigt ordval också givetvis!