2016-03-09, 12:27
Medlem
Jag har ett problem.
Börjat bli lite deprimerad just nu. jag har ett jobb jag trivs med eller inte. ibland gillar jag det och ibland inte. kan bytta när jag till något annat. och det kanske är ett litet problem. bor i en bra lägenhet. har massa pengar. dock ej så mycket så jag kan sluta jobba. har en bra bil. är singel men trivs med det just nu. är mitt problem att jag har det för bra? jag saknar någon utmaning i mitt liv?
Citera
2016-03-09, 13:29
Medlem
Uttråkad heter det.
Citera
2016-03-10, 08:30
Medlem
Kate80s avatar
Rubrik ändrad//Mod
Citera
2016-03-10, 20:32
Medlem
Nä jag tror inte du har det "för bra". Kanske är det jobbet som du säger, det vet du bäst själv. Om du bara gillar det ibland så kanske du ska börja kolla runt efter någon ny utmaning?

Personer som har "allt" kan känna sig deprimerade iallafall, det handlar inte om det alltid. Det finns ju flera stora kända personer som verkar ha "allt" och ändå mår skit och det handlar inte alltid om att de har det för bra, det handlar ibland om mycket djupare grejer än då. Jag kan inte säga exakt vad det är i ditt fall, det kan du bara rota rätt på själv (eller tillsammans med en terapeut).
Vad exakt känner du? Vilka känslor är det? Är du avslagen känslomässigt, "nollad"? Eller känner du meningslöshet, hopplöshet, maktlöshet, uttråkad? När du funnit vad du egentligen känner för känslor så kan du göra nått åt det för att få den motsatta känslan. Om du finner att du te.x känner meningslöshet i ditt liv, så kan du sen börja ta små små steg mot något som känns lite mer meningsfullt för just dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in