Citat:
Ursprungligen postat av
drainerx
Hur går jag tillväga för att komma i kontakt med en psykiatriker? Är det bara att gå till vårdcentralen som i vanliga fall och sedan bli remitterad till en? Har börjat komma till insikten att jag nog är deprimerad. Har provat det mesta redan. Tagit ut slutbetyg, skaffat körkort, flyttat hemifrån och jobbat, träna regelbundet osv osv. Allt detta tänkte jag var orsaken till mitt dåliga sinnestillstånd, men icket, det enda jag har kvar nu är att utbilda mig på universitet. Är rädd att jag inte kommer klara universitetsstudier om jag är deprimerad (kapaciteten har jag).
Är främst intresserad av medicinsk hjälp.
Öppen vården kräver ingen remiss nuförtiden den affektiva annars ring 1177. Du måste prata om symtomen skriv ner dom.
Dom är ganska duktiga nuförtiden men ha tålamod med köerna.
Jag sa bara trötthet utan att nämna det övriga symtomen då jag var så borta och som i en vit dimma frånvarande.
Var lite katatonisk ,säger man ingenting är det kört. ta någon med dig.
Tog 18 år för mig att få bra öppenvård i Stockholm i Helsingfors tog det 3 veckor lite skillnad.
Helsingfors-81 Stockholm fick jag -87 Innan dess katastrofal antipsykiatri i Stockholm.
Diagnos 2005, varför vissa benzo hjälpte, perceptuella svårigheter med katatona syndrom.
Låter som en Dr house digagnos men så sade Neuropsykiatrierna.
Om dom börjar fråga om att du ska berätta om din barndom i åtta år så fly och ta en annan läkare!