Jag känner också så, men jag tror faktiskt det gäller alla. Och anledningen till det är faktiskt ganska enkelt att förklara. När man är ung, är man FRI, eller i alla fall slipper man en massa måsten och jobbiga saker, iofs vet jag inte hur skolan är numera, men något åt det håller är det.
Men man kan göra något åt det, ta tillbaka det som var bra. Det funderar jag själv på att göra, och tänkte faktiskt skaffa en moped av det gamla slaget. Eller t.ex. raggarbil. Jag vill kunna återuppleva det som var på något vis, har blivit nostalgisk och gillar det som var tidigare, det var helt enkelt en annan värld.
Nu är ju alla problem med samhälle, ekonomi, krig osv globala, förr i tiden var detta mycket längre bort. Man kan stänga ute nästan allt som jag iofs har gjort, iom att jag mer eller mindre slutat läsa samt titta på nyheter, dom rapporterar ändå bara elände hela tiden. Orkar inte höra eller se allt det där. Ser verkligen fram emot att skaffa moped och cruisa runt, eller raggarbil.
Och ni som tycker moped är löjligt, eh, jag känner att det räcker för mig, vill inte köra motorcykel, det kostar för mycket och är för farligt. Plus att många har ju kört moped när dom var yngre, det är något speciellt med moped. Motorcykel i all ära men nej, moped kostar ju i stort sett inget. Och köra bland massa trafik vill man ju inte. Köra motorcross kan ju vara lite skoj men det är också lite för farligt anser jag.
Hur ska man annars kunna hålla sig någorlunda normal och inte flippa ur helt och bli knäpp, schizofren, paranoid, galen.
Retro flashback, för mopeder
https://www.youtube.com/watch?v=X5BKFLwh2DI
Älska youtube, man kan hitta så mycket retro där, rena knarket