2016-03-08, 22:03
Medlem
Om ett inlägg blir flyttat av en mod, till annant forum eller papperskorg - hur länge ligger det/rubriken kvar i den aktuella starttråden? Känns som att flyttade inlägg ligger kvar lite väl länge, typ både två, tre och fyra veckor.
Citera
2016-03-08, 23:09
Medlem
det är en skugglänk som ligger kvar, den flyttas dock inte upp i den gamla avdelinginen när nya inlägg postas i tråden , så den sjunker undan.
Citera
2016-03-09, 06:59
Medlem
johanness avatar
om en tråd flyttas från ett forum till ett annat, eller papperskorgas, ligger ibland en hänvisning till den gamla tråden kvar i det ursprungliga delforumet. denna hänvisning ligger kvar i evigheter men sjunker undan allteftersom nya trådar postas i delforumet, vilka knuffar den neråt i kronologin.

du kan själv kontrollera detta genom att gå bakåt i tiden i vilket delforum du vill. till exempel brott och brottsbekämpning:
https://www.flashback.org/f269p321
Citera
2016-03-09, 07:45
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
om en tråd flyttas från ett forum till ett annat, eller papperskorgas, ligger ibland en hänvisning till den gamla tråden kvar i det ursprungliga delforumet. denna hänvisning ligger kvar i evigheter men sjunker undan allteftersom nya trådar postas i delforumet, vilka knuffar den neråt i kronologin.

du kan själv kontrollera detta genom att gå bakåt i tiden i vilket delforum du vill. till exempel brott och brottsbekämpning:
https://www.flashback.org/f269p321
Den ligger kvar i evighet för moderatorer ja.
För användare ligger en hänvisning kvar ett par dagar.
Det som möjligen kan förvirra för TS som pratar om flera veckor är om man tittar på trådstartsdatum...
En tråd kan ju bli flyttad långt efter att den startats.
Citera
2016-03-09, 07:49
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det som möjligen kan förvirra för TS som pratar om flera veckor är om man tittar på trådstartsdatum...
Även som vanlig användare fanns den kvar längre. Ingen skillnad där mot när jag blev moderator. Nya inlägg i andra trådar ställer sig före i kön och den puttas bakåt.
Citera
2016-03-09, 07:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Även som vanlig användare fanns den kvar längre. Ingen skillnad där mot när jag blev moderator. Nya inlägg i andra trådar ställer sig före i kön och den puttas bakåt.
Jag ser då inga flytthänvisningar exempelvis här i FB-delen sida 2 trots att jag vet att trådar flyttats.
https://www.flashback.org/f29p2
Citera
2016-03-09, 07:56
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
jag måste nog hålla med och ta tillbaka vad jag sa i mitt förra inlägg. jag har nu kollat runt i olika delfora och hittar ingen "flyttad"-hänvisning som är äldre än tre dagar.
Citera
2016-03-09, 08:38
Medlem
Det verkar stämma. Jag har också märkt att det bara verkar stå några dagar att en tråd är flyttad. Sedan försvinner flyttningen från ursprungsavdelningen.
Citera
2016-03-09, 09:09
Medlem
Min egen högst ovetenskapliga erfarenhet säger att åtminstone en Mod i tråden pratar skit.
"Flyttkorten" ligger kvar max ett dygn...
Citera
2016-03-09, 12:22
Medlem
nerdnerds avatar
I fysikforumet består den huvudsakliga modereringen av att flytta trådar som anses felplacerade till antingen underforumet Naturvetenskapliga Uppgifter eller till PK. Ibland verkar det som att någon har fått spel (inte nödvändigtvis någon Mod) och typ hälften av inläggen på första sidan är flyttade. Men bläddrar man lite bakåt ser man inget som är flyttat.

Så ja, det verkar som att det tar ett tag innan trådarna flyttas på riktigt, men sen gör de faktiskt det.
Citera
2016-03-09, 12:53
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
I fysikforumet består den huvudsakliga modereringen av att flytta trådar som anses felplacerade till antingen underforumet Naturvetenskapliga Uppgifter eller till PK. Ibland verkar det som att någon har fått spel (inte nödvändigtvis någon Mod) och typ hälften av inläggen på första sidan är flyttade. Men bläddrar man lite bakåt ser man inget som är flyttat.

Så ja, det verkar som att det tar ett tag innan trådarna flyttas på riktigt, men sen gör de faktiskt det.
De flyttas "på riktigt" direkt och det skapas en hänvisning i det ursprungliga forumet. Sedan rensas gamla hänvisningar bort efter en tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in