Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Ibland kan jag sitta och fundera på vilken musikalisk väg Lynott tagit om han fått som han velat...
finns det inte någon historia om att han var jävligt nära att bilda band med några andra kända musiker? eller blandar jag ihop honom med någon annan?
och nej, thin lizzy är inte särskilt bortglömda, två låtar som är riktigt stora bland den breda massan är ganska standard, även för "större" band. jag kan iallafall inte komma på många 70-talsband som har mer än 3 riktigt stora mainstreamhits. dessutom är väl jailbreak, dancing in the moonligt och waiting for an alibi rätt kända låtar (visserligen är väl de också post-eric bell men ändå)
och även jag som är rätt ung och oinsatt känner till en stor del av alla dessa band som nämnts (inte lyssnat in mig stenhårt på särskilt många dock).
men om jag ska namedroppa ett "bortglömt" 70-talsband så kan man ju testa med
Satin Whale. tyskt band som låter jävligt 70-tal, enligt mig iallafall. elgitarrer, orgel, saxofoner och flöjter. rätt långa låtar, ganska knarkiga men ändå rätt mycket tanke bakom. fanns en del på youtube, bland annat den här
http://www.youtube.com/watch?v=NwPa2diOzo4