2019-08-29, 09:13
Medlem
Bbobis avatar
STOCKHOLM (Nyhetsbyrn Direkt) Bettingbolaget Enlabs har tecknat en avsiktsfrklaring avseende frvrv av ett licensierat spelbolag i Vitryssland.

Det framgr av ett pressmeddelande.

Frvrvet ppnar upp mjlighet att lansera online p den vitryska marknaden och bedms som "strategiskt viktigt" av bolaget.

Den 1 april 2019 trdde en reglering av ntspel i kraft och frn och med 2021 kommer en teknisk blockering av aktrer som saknar licens att trda i kraft.

Spelmarknaden i Vitryssland uppskattas till 500 miljoner euro per ret, dr ntspelsmarknaden frvntas vxa med mer n 25 procent per r de nrmaste ren, skriver bolaget.
2019-10-13, 14:33
Medlem
Enlabs har en nettokassa p ca 170 mkr och den kar med ca 10 mkr per mnad.
Nu brjar det hjas rster fr en utdelning snart, personligen vill jag hellre att dom har en s stark kassa som mjligt. 5 November r det dags fr nnu en stark rapport.
2019-10-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Enlabs har en nettokassa p ca 170 mkr och den kar med ca 10 mkr per mnad.
Nu brjar det hjas rster fr en utdelning snart, personligen vill jag hellre att dom har en s stark kassa som mjligt. 5 November r det dags fr nnu en stark rapport.
Ja det skall bli intressant detta, men en halvolustig knsla finns och den gller om Enlabs "brjar" bli ett ml fr uppkp.
Vad tror ni initierade?
2019-10-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Ja det skall bli intressant detta, men en halvolustig knsla finns och den gller om Enlabs "brjar" bli ett ml fr uppkp.
Vad tror ni initierade?

Klart dom har ftt gonen p sig. Dom har ju marknader som vissa strre inte kommer t.
Allt har ju ett pris, men det kommer att bli vldigt dyrt. Tar vi 30:- innan rapport?
2019-10-29, 20:56
Medlem
Ja det r klart att licenserna torde ha ett vrde p marknaderna en bit ster om oss.
Pja 30 spnn innan r vl inte omjligt, min frhoppning r 30+ efter rap och sedan ta ny hjd under kommande r.
r sjlv en lngliggare i denna, har vart med ca 3 r i aktien s jag planerar att ligga 3 till sedan r det nog lge fr mig att vittja lite vinster.

Men som sagt, en olustknsla, skulle fan inte vilja se ett uppkp nu, eller under nsta r, ser lngt hellre en fortsatt stabilitet och bygga kassa fr vidare expansion av bolaget.

Btw tror jag inte 30kr/st fre rap
)
2019-11-15, 10:06
Medlem
Redeye stter riktkurs p 32 kr.
2019-11-19, 17:35
Medlem
Saxat frn Dagens Industri.

Jonas Amnesten, spelanalytiker p Redeye, ser en tydligt gemensam nmnare fr de tre spelbolag som haft stora brsframgngar i r: Liten eller ingen exponering mot den svenska marknaden.

Jonas Amnesten.
Foto: Pressbild
De har ocks en underliggande hgre kvalitet i sin affrsverksamhet jmfrt med mnga av de andra aktrerna och hittar tillvxt p andra marknader. Better Collective har till exempel positionerat sig vldigt vl p den amerikanska marknaden, sger han.

Redeyes spelanalytiker ser fortsatta uppsidor i samtliga tre spelbolag men lyfter srskilt fram Enlabs som valt att helt fokusera p de baltiska marknaderna.

Baltikum r generellt vldigt snabbvxande och Enlabs har en mycket stark position p de hr marknaderna som har en klart hgre intrdesbarrir n andra marknader, vilket marknaden har underskattat.

Jonas Amnesten har en riktkurs p Enlabs p 31 kronor vilket ger en uppsida p nstan 30 procent frn nuvarande niv. Bull caset r p 51 kronor, ver 100 procent upp.
2020-01-17, 16:30
Medlem
https://www.instagram.com/p/B7RUOwgJucR/
Kaxiga infr Q4
2020-01-26, 15:46
Medlem
Enlabs investerar i fantasy-sports https://ipohub.io/companies/enlabs-a...p-210120202100
rsrapport nu p torsdag 2020-01-30. Blir 2020 frsta ret vi fr ta del av en utdelning?
2020-01-27, 08:15
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Kaxiga infr Q4

Vet inte vad som r s kaxigt med att skapa lite underhllning fr de som nrvarar fr rapporten men spnnande ska det allt bli.

Fantasyapelen ska bli intressant. Jag tror att rena slumpmssiga spel kommer falla ut allt mer d vanliga sdana spel inte r spnnande eller ger ngot mot att tvla mot andra spel dr man sjlv har kontroll och kan vinna p sin egna prestation ven om det alltid kommer finnas ngon form av slump liksom det gr i mnga spel dr slumpen i lnga loppet nd spelas ut ngot. Drfr spelare av dessa spelar mer, lngre och skapar mer omsttning n vanliga spel.

Nlabs var vl en av dom frsta som skrev kontrakt med dessa och man kan vl tnka sig att dom vill slppa dessa spel p sin egna plattform om dom tror p det. D lr bde nlabs och dess investering ka i vrde.
Senast redigerad av Bbobi 2020-01-27 kl. 08:35.
2020-01-30, 09:47
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Kaxiga infr Q4

Hypa en rapport ver en spelmaskin..... Ner 12%.
Senast redigerad av Bbobi 2020-01-30 kl. 09:50.
2020-01-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Hypa en rapport ver en spelmaskin..... Ner 12%.

Det r Roberts kommunikation som ftt upp tron p aktien och mnga trodde dom skulle kunna gra snabba pengar. Marknaden stller ALLTID fr hga frvntningar p hausse s jag frstr verkligen inte bolagets strategi hr.
Rapporten var absolut inte dlig, Den var helt ok.
Jag fattar inte detta beteende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in