Citat:
Ursprungligen postat av
Ferros
Har inte kollat speciellt mycket på SM-Liiga de senaste åren så jag har personligen inte så bra koll. Vad jag hört från finska bekanta så är han duktig tvåvägsspelare, duktig i BP, väldigt bra på grillorna, målfarlig men väger lite lätt. Har legat lite på gränsen till att ta plats i Finlands landslag i EHT de senaste säsongerna. Passar kanske lite bättre in i SHL än vad han gjort i SM-Liiga.
Låter lovande på förhand, sen gäller det att kunna ta steget också. Det är många spelare som varit duktiga i Finland och sen inte lyckats alls i Sverige.
Finnar i Luleå är alltid välkomna och blir sällan totalfiasko. Såna värvningar gillar jag starkt, lite doldisar för svensk hockey-expertis. Tror det är rätt väg för Luleå, och ett sätt att värva som jag trivs bättre med än att titta på vilka som ligger i toppen av andra SHL-lags poängligor. Garanterat även smartare ekonomiskt.
Sen att Junttila även fixar BP är ju såklart bra när man nu förlängde med domarnas kelgris Melart.
Snabb på skridskorna verkar vara hans signum. Ska vi gissa att han paras ihop med Sweatt till att börja med (även om det klokaste nog är att sprida ut all speed man har)?
Bjuder på lite hattutemppu!
https://www.youtube.com/watch?v=pDca07u10Rw