2016-04-22, 17:58
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
2 backar, 2 forwards och en målvakt in. Är dessa spelare bra och några ur HA höjer sig tror jag vi klarar att undvika 13 & 14e platsen. Dessutom är det väldigt okunnigt att såga lag i april.

De viktigaste leksandsvärvningarna från senast det begav sig är säkrade även før den kommande säsongen?

Citera
2016-04-22, 18:15
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
De viktigaste leksandsvärvningarna från senast det begav sig är säkrade även før den kommande säsongen?

Det bor en leksing inom alla människor. Även i domarna. Det kan tyvärr inte hjälpas och det är bara för alla lag att acceptera.

Daniel Winge kommer dock inte döma Leksand något.
Citera
2016-04-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Sylvegård kakkar i boet och rejectar Björn Svensson, hans pappa agenten Gunnar Sv, blir sur, Björn vann ju Malmös målliga, sen sitter Sylvegård-Gustavsson och väntar på Magnus Päjärvi.......

Samma klubb avlönade Anders Svensson, Geniet bakom Crowns svenska Khl-laget utan spelare och Arena..

Tror inte att Malmö väntar på Pääjärvi precis!
Citera
2016-04-22, 19:43
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Har inte kollat speciellt mycket på SM-Liiga de senaste åren så jag har personligen inte så bra koll. Vad jag hört från finska bekanta så är han duktig tvåvägsspelare, duktig i BP, väldigt bra på grillorna, målfarlig men väger lite lätt. Har legat lite på gränsen till att ta plats i Finlands landslag i EHT de senaste säsongerna. Passar kanske lite bättre in i SHL än vad han gjort i SM-Liiga.

Låter lovande på förhand, sen gäller det att kunna ta steget också. Det är många spelare som varit duktiga i Finland och sen inte lyckats alls i Sverige.

Finnar i Luleå är alltid välkomna och blir sällan totalfiasko. Såna värvningar gillar jag starkt, lite doldisar för svensk hockey-expertis. Tror det är rätt väg för Luleå, och ett sätt att värva som jag trivs bättre med än att titta på vilka som ligger i toppen av andra SHL-lags poängligor. Garanterat även smartare ekonomiskt.

Sen att Junttila även fixar BP är ju såklart bra när man nu förlängde med domarnas kelgris Melart.

Snabb på skridskorna verkar vara hans signum. Ska vi gissa att han paras ihop med Sweatt till att börja med (även om det klokaste nog är att sprida ut all speed man har)?

Bjuder på lite hattutemppu!

https://www.youtube.com/watch?v=pDca07u10Rw
Citera
2016-04-22, 20:01
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Tror inte att Malmö väntar på Pääjärvi precis!

Läste du Mr medhawk i juni juli förra sommaren.....?
Citera
2016-04-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Läste du Mr medhawk i juni juli förra sommaren.....?

Jo förra sommaren vet jag att det snackades om han, trodde mer att du menade denna sommaren!
Citera
2016-04-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det bor en leksing inom alla människor. Även i domarna. Det kan tyvärr inte hjälpas och det är bara för alla lag att acceptera.

Citera
2016-04-22, 20:45
Medlem
Displaceds avatar
Tror det här blir en ny signatur.

http://www.gd.se/ishockey/shl/se-nar...hovet#Ishockey

#OllasGate
Citera
2016-04-22, 21:54
Medlem
Hundastronauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Tror det här blir en ny signatur.

http://www.gd.se/ishockey/shl/se-nar...hovet#Ishockey

#OllasGate

Ser på Ollas som vilken spelare som helst egentligen. Han gör det som är bäst för honom och det är väl klokt.

Fördel att han gillar Leksand och vet hur det är att bo och spela på orten. Riktigt bra värvning för oss.

Att han valde Brynäs över oss ett tag gör väl sannolikheten att han blir en legend mindre men vad gör det mig?
Citera
2016-04-22, 22:06
Medlem
Jens Jakobs klar för AIK. Ser ut att bli en bättre trupp på papperet till kommande säsong än den senaste. Nu håller vi tummarna för att Justin Pogge sajnar också plus en duglig back och ett par forwards. Därefter kan vi sikta mot nästa säsong i lugn och ro.
Citera
2016-04-22, 22:23
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Jens Jakobs klar för AIK. Ser ut att bli en bättre trupp på papperet till kommande säsong än den senaste. Nu håller vi tummarna för att Justin Pogge sajnar också plus en duglig back och ett par forwards. Därefter kan vi sikta mot nästa säsong i lugn och ro.

Tror du att Justin Pogge hamnar i AIK?
Citera
2016-04-22, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Tror du att Justin Pogge hamnar i AIK?

Det låter väl fullt rimligt att den målvakt med näst bäst räddningsprocent i grundserien i SHL går ner till HA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in