2016-04-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Obegriplig värvning om det nu stämmer.

Internet är lite svårt i bland, det finns många som är så ofina att dom skriver lite för att provocera
och ironisera, tänk på det nästa gång du skriver på ett internetforum.
Tack, det är jag fullt medveten om. Men oavsett ironi eller inte så behöver inte varenda sportdel i kvällspressen svämma över av en massa skryt om hur bra lag man har. Det tror jag även du håller med om innerst inne.
Citera
2016-04-19, 18:39
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Rönken och Micke? Funkar det?

Tycker Micke visade att han kan vara en bärande spelare 13/14.

Tror Chips-Micke skulle må bra av att ha en så sträng och hård tränare som Rönken, det hade antagligen gjort honom till en betydligt bättre hockeyspelare.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja det där kan jag hålla med om. En ledare typ Rönken kommer att behövas när överbetalda "stjärnor" ska in i laget. Jag skulle då bli glad om han kommer tillbaka.

Rönken hade varit grymt bra att få tillbaka. Det har jag tyckt hela tiden, men under Fagervall så har den åsikten förstärkts ännu mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
Jag gillade Micke skarpt när han spelade i Leksand! Dock kunde han va ganska ojämn.

Ojämn, taskigt kroppsspråk, loj, bra i medvind och usel i motvind. Helt fel karaktär för ett lag som vill ha den profilen som Luleå vill ha.

Något att glädjas åt är att KHK har värvat David Printz, han kommer att vara ett av SHLs absolut största rundningsmärken nästa säsong. Trodde KHK hade högre ambitioner till säsong två.
Senast redigerad av Ferros 2016-04-19 kl. 18:41.
Citera
2016-04-19, 20:01
Medlem
SweTechs avatar
Vad jag förstår så räknar numera Färjestad bort Micke från truppen 16/17.
Sen om det är Luleå, utlandet eller något annat lag låter jag vara osagt.
Citera
2016-04-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Hoppas inte att det blir Luleå iallafall.
Citera
2016-04-19, 22:12
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det är ju kommande säsong som det ska vinnas säger Osten.. Tror nog att du och andra missförstått vad han har sagt, en helt okej säsong med SM-semi. Som alltid vill man ju att det ska bli guld men att slå klubbar med så fett mycket pengar som finallagen samt HV, LHC går sällan. Luleå får som alltid satsa på att värva bra och billigt samt producera på egen hand.

LHC har sjukt mycket pengar för tillfället...

Luelå värva billigt och egna produkter, ja men visst!
Citera
2016-04-19, 22:14
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Tror Chips-Micke skulle må bra av att ha en så sträng och hård tränare som Rönken, det hade antagligen gjort honom till en betydligt bättre hockeyspelare.

.

Jo, Johansson är väl lite Sveriges svar på Phil Kessel. Extremt talangfull men förhållandevis otränad. Så jag tror Micke som du säger kan må bra av en Luleåsejour.
Citera
2016-04-19, 22:25
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Lilja måste ju kunna gå in i en andrakedja och göra det bra? Tycker han varit vass när jag sett LHC. Och så Little, Gordon och lillebror Olimb.

KHK värvar David Printz! Lite rolig värvning ändå.
Även Emil Lundberg och Niklas Arell klara.
Fniss, fyfan vad glad jag är att DIF in tog in han.
Grattis KHK ni lär få träna på boxplay i vinter iaf i och med den värvningen.
Citera
2016-04-19, 22:26
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech

Det stämmer vad jag har hört också.

Då är ju frågan vad Leffe tar in istället för Micke. Vem det än lär det ju gå snabbt på slutet. Brukar låta så när Leffe är i farten att presentera nyförvärv.
Citera
2016-04-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det stämmer vad jag har hört också.

Då är ju frågan vad Leffe tar in istället för Micke. Vem det än lär det ju gå snabbt på slutet. Brukar låta så när Leffe är i farten att presentera nyförvärv.

Tycker det är himla synd om Micke lämnar faktiskt, han är bevisligen en (av få) spelare som faktiskt levererar som tänkt i laget. Det är han och Gulas. Det mesta tyder på att båda försvinner, men vad finns det för alternativ därute?
Inga transatlanter igen, tack!
Citera
2016-04-20, 00:30
Medlem
Tvonds avatar
Malmö verkar vinna dragkampen mot Luleå om Welch signatur enligt MrMadhawk. Får vi in en back som kan tugga en del minuter. Förövrigt så kanske svågern Rakhshani även kan vara på G in enligt ett svagt rykte.
Citera
2016-04-20, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Malmö verkar vinna dragkampen mot Luleå om Welch signatur enligt MrMadhawk. Får vi in en back som kan tugga en del minuter. Förövrigt så kanske svågern Rakhshani även kan vara på G in enligt ett svagt rykte.

Kul att Welch verkar nöja sig med ett SM-guld!
Citera
2016-04-20, 10:39
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Absolut, och det förväntade jag mig nästan också fram tills för några veckor sedan då Emwall gick ut med att en utländsk kvalitéback och en topp 6-forward var det som saknades.

Little - Roe - Gordon
Olimb - Olimb - X
Lilja - Pajen - Sylvegård/Törnqvist
Gallo - S.Karlsson - Törna/Sylve
13:e Fogström

Alt;

Sebbe - Fogström - Törna/Sylve
13: Gallo

Cluben verkar få ett bra lag nästa säsong.
Men hur går det med ekonomin? 6 personer fick gå nyligen och ni har gjort minusresultat flera år i rad och har endast 6 mille i eget kapital. Det innan årets resultat. Skulle ni göra samma resultat som ifjol skulle ni vara nere runt 4 mille och det är precis vad som krävs för att klara elitlicensen. Sen kommer kravet öka med två mlle/säsong de kommande säsongerna. För er skull hoppas jag att Mäki&co har koll på ekonomin för det är verkligen små marginaler ni spelar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in