2016-04-10, 14:29
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Nej det är inte sinnesjukt. Jag håller med om att EK är världens bästa back men det förstår att man kan tycka annat.

Förövrigt så slängs orden medelmåttor och mellanmjölk ut från Brynäsare när deras eget lag sjönk som en sten när en spelare skadade sig. Jag är övertygad att Ollas kommer göra ett bra jobb i 2a kedjan i Leksand. Sen är det inte dåligt av ett gäng medelmåttor att slå ut Modo heller.

Man kan väl sträcka sig till att säga att Erik Karlsson, för tillfället, är världens bästa offensiva back.
Citera
2016-04-10, 14:30
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Ja det har dem nog vela haft sedan dem släppte honom. Men frågan är om han vill? Eller framförallt HV.

En frisk Brithén vill jag gärna behålla men har lite svårt att placera honom någonstans. Ska han vara andracenter? Är han tillräckligt bra för att vara det?
Citera
2016-04-10, 15:12
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Svensson ryktades tidigare till Växjö, är det ute ur bilden då?

Steen har kontrakt nästa säsong så det borde betyda att Mackan går till annat lag.
Han ska till KHL, Spartak Moskva tror jag det var.
Citera
2016-04-10, 19:30
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Det är också en möjlighet. Samtidigt så har jag hör att Rögle vill ha tillbaka Brithén.

Det hade varit härligt att få hem Brithen, även Niklas Hansson och Martinsson och Sjögren kan få komma hem.
Citera
2016-04-10, 19:39
Medlem
Embas avatar
Citat:
En frisk Brithén vill jag gärna behålla men har lite svårt att placera honom någonstans. Ska han vara andracenter? Är han tillräckligt bra för att vara det?

Tycker ändå det. Iaf om han får vara hel och frisk. Säsongen innan var han ju riktigt bra.

I den bästa av världar får vi behålla #24 och samtidigt värva Ulla. Då kan vi lira Brithén som vinge där han är som bäst.

Men ponera att vi värvar Ulla och behåller #24, vart ska då Abbot lira?
Senast redigerad av Emba 2016-04-10 kl. 19:44.
Citera
2016-04-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Svensson ryktades tidigare till Växjö, är det ute ur bilden då?

Steen har kontrakt nästa säsong så det borde betyda att Mackan går till annat lag.

Svensson har väl på sistone placerats i KHL.

Steen ryktas till Färjestad om jag inte missminner mig. Däremot har Växjö Viktor Andrén, som var utlånad till Pantern, på kontrakt.
Citera
2016-04-10, 21:22
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebolmnpe
Svensson har väl på sistone placerats i KHL.

Steen ryktas till Färjestad om jag inte missminner mig. Däremot har Växjö Viktor Andrén, som var utlånad till Pantern, på kontrakt.

Steen är väl i princip klar før FBK enligt både NWT och VF. Bara vinna slutspelet først.
Citera
2016-04-10, 21:50
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Tycker ändå det. Iaf om han får vara hel och frisk. Säsongen innan var han ju riktigt bra.

I den bästa av världar får vi behålla #24 och samtidigt värva Ulla. Då kan vi lira Brithén som vinge där han är som bäst.

Men ponera att vi värvar Ulla och behåller #24, vart ska då Abbot lira?

Fast Brithén är väl ändå center i botten? Ser honom som en bättre center än ytter, som var en nödlösning förra säsongen.

Abbott skulle kunna lira i en spelförstörande fjärde tillsammans med Sundh och E. Andersson. Men känner att det är svårt att ta ut kedjor redan nu. Finns mycket att fnula på.
Citera
2016-04-10, 22:17
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Fast Brithén är väl ändå center i botten? Ser honom som en bättre center än ytter, som var en nödlösning förra säsongen.

Abbott skulle kunna lira i en spelförstörande fjärde tillsammans med Sundh och E. Andersson. Men känner att det är svårt att ta ut kedjor redan nu. Finns mycket att fnula på.

En center som kostar 250.000 i månaden som fjärdecenter? Sådant kan väl inte ens HV unna sig?
Citera
2016-04-11, 09:00
Medlem
simonahs avatar
Bjurö, Jacobsson och Leman fortsätter i Modo kommande säsong. Dessutom sker förändring i organisationen.

Citat:
Modo reviderar den sportsliga organisationen.
GM-rollen försvinner helt och ersätts med ett sportråd som kommer bestå av Niklas Sundström, Ulf Ödmark och Anders Hedberg.
Citera
2016-04-11, 09:08
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Bjurö, Jacobsson och Leman fortsätter i Modo kommande säsong. Dessutom sker förändring i organisationen.
Henrik Björklund och David Rundqvist ramlade in nu, Björklund känns intressant.
Citera
2016-04-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Henrik Björklund och David Rundqvist ramlade in nu, Björklund känns intressant.
Ja det händer grejer i klubben. Kul att se. Rundqvist känns spännande också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in