2016-04-03, 09:32
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uttos
Har du länken till klipp där ordf. säger det?
http://play.mittmedia.se/live/har-hy...-torget?t=1289
Citera
2016-04-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio

Tack - tycker inte det var så farligt! Lät lite mer som en stand up, däremot är Karlbergs uttalande inte bra..

Det verkar överlag som sportchefer är helt sämst på juridik. Förbundet borde ha någon kurs dom måste genomföra för att få förhandla med agenter och spelare.
Citera
2016-04-03, 10:04
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uttos
Tack - tycker inte det var så farligt! Lät lite mer som en stand up, däremot är Karlbergs uttalande inte bra..

Det verkar överlag som sportchefer är helt sämst på juridik. Förbundet borde ha någon kurs dom måste genomföra för att få förhandla med agenter och spelare.
Karlberg är ju ny att hålla på med att signa spelare. Men han har ju haft 5 månader på sig att läsa på reglerna vad som gäller med kontrakt och det är som du säger pinsamt att inte vara påläst.
Hans kollega Jax kanske har bättre koll får man hoppas. Han pratar inte lika mycket i media som Karlberg.

Bara det Karlberg går ut och säger att Haukeland är klar för två nya säsonger men Haukeland nu i två dagar säger att han inte skrivit på något och inte är klar.
Citera
2016-04-03, 10:33
Medlem
Citat:
Karlberg är ju ny att hålla på med att signa spelare. Men han har ju haft 5 månader på sig att läsa på reglerna vad som gäller med kontrakt och det är som du säger pinsamt att inte vara påläst.
Hans kollega Jax kanske har bättre koll får man hoppas. Han pratar inte lika mycket i media som Karlberg.

Bara det Karlberg går ut och säger att Haukeland är klar för två nya säsonger men Haukeland nu i två dagar säger att han inte skrivit på något och inte är klar.

Det är helt klart oroväckande...
Citera
2016-04-03, 10:33
Medlem
Hundastronauts avatar
Citat:

Alla har glädjeyra och är fulla och bakfulla i föreningen så ta det lugnt med att döma enskilda uttalanden. Haukeland var väl rätt packad när han svarade vad jag förstår.
Citera
2016-04-03, 10:36
Medlem
Hundastronauts avatar
Citat:

Är man leksing gör man klokt i att värdera ledare utefter vad de gör och inte utefter vad man säger. Åke och resten av styrelsen har gjort det bra så långt.

Hörde fö. talet i livesändningen och tyckte att det var rätt uppenbart humoristiskt.
Citera
2016-04-03, 10:44
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundastronaut
Alla har glädjeyra och är fulla och bakfulla i föreningen så ta det lugnt med att döma enskilda uttalanden. Haukeland var väl rätt packad när han svarade vad jag förstår.
Ja det stämmer. Första gången sa han det på segerkvällen. Men även igår förnekade Haukeland att han är klar och skrivit under. Nu lär han bli det ändå snart.
Någonstans är det brist på kommunikation mellan agent/spelare och sportrådet.
Citera
2016-04-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundastronaut

Det här handlar inte om de senaste dygnen. Det verkar onekligen som att det har signats spelare de senaste veckorna tilltänkta för ett Leksand i Allsvenskan. Det känns då ganska korkat att kontrakten inte är skrivna på så sätt att de endast gäller för spel i ett allsvenskt Leksand.

Sen spelar det ingen roll om man är packad eller bakfull. Man skall kunna standardkontrakten i huvudet som sportchef även efter en näve flugsvamp.

Det finns dock alla möjligheter att rätta till detta genom att få dessa spelare att skriva kontrakt med andra allsvenska lag eller låna ut mot ersättning.

EDIT: sista stycket Off topic.
Senast redigerad av Uttos 2016-04-03 kl. 10:58.
Citera
2016-04-03, 12:32
Medlem
B-Dawks avatar
Det räcker gott och väl med en tråd för Silly Season. Det har det gjort innan och det kommer det att göra nu med.

/Mod
Citera
2016-04-03, 12:55
Medlem
Eftersom att det var förbjudet att försöka göra det lite mindre rörigt så klipper jag in det jag skrev i den numera borttagana tråden (som jag för övrigt hoppas dom tar tillbaka) angående Silly season hockey allsvenskan
"Eftersom att jag personligen tycker att det blir på tok för rörigt att blanda ihop Silly season för två serier i en tråd, samt att HA sillyn hamnar i skymundan tycker jag att det är en vettig ide att starta en egen tråd om HA:s Silly season. Tycker ni inte att det är någon bra ide så ta bort tråden.

Jag kan till att börja med säga att Almtuna enligt rykten verkar få ihop en riktig stark backsida då det ryktas om både Albin Carlsson samt Markus Oskarsson från SHL, men även den AIK backen Eric Norin, plus lite lösa rykten om en transatlantisk back, knyter man i hamn dessa värvningar så ser backsidan riktig bra ut trots tappet av Norén samt ganska troligt Olle Alsing.

Det kommer bli väldigt intressant att se hur dom tre nykomlingarna Västervik, Södertälje och Modo rustar för allsvenskan, det känns för Västerviks skull väldigt tråkigt att man tappar spelare till andra AS lag (Öhman Pantern) Drugge (Hästen)

Så fyll på med era rykten och funderingar angående den allsvenska sillyn"
Citera
2016-04-03, 13:12
Medlem
Johan Nilsson från BIK Karlskoga ryktas till MODO, han är uppvuxen i Övik och har representerat MODO innan. Har även utgående kontrakt med BIK.
Citera
2016-04-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Johan Nilsson från BIK Karlskoga ryktas till MODO, han är uppvuxen i Övik och har representerat MODO innan. Har även utgående kontrakt med BIK.
Och Kevin Lindskoug ryktas enligt mrmadhawk till ssk, annars känns Modo som ett rimligt alternativ, har enligt vad jag hört tjej i Umeå som pluggar där, och då är ju pendelavståndet relativt litet med tåg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in