2017-02-09, 21:26
Medlem
Gavves avatar
Vet inte hur relevant det är men Sallinen finns inte med på Kunlun red stars hemsida. (Jag antar i.a.f. att detta är deras sida då laget stämmer med Eliteprospects laglista). Ingen aning om han funnits med tidigare heller då han kom till laget för ungefär 3 månader sedan. Intressant OM han tidigare varit med där i.a.f.

http://www.hcredstar.ru/en/team/
Citera
2017-02-10, 14:12
Medlem
vapor21s avatar
Tambellini tillbaka i Växjö alltså. Lite tveksam till den värvningen men med denna marknaden får man nog inte mycket mer. Sen så kommer han inte gå in som topp sex forward heller.
Citera
2017-02-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Tambellini tillbaka i Växjö alltså. Lite tveksam till den värvningen men med denna marknaden får man nog inte mycket mer. Sen så kommer han inte gå in som topp sex forward heller.
Haha den sopan. Han var så hypad när han kom till Modo, skulle vara så bra och skulle bli en publikfavorit. Men det blev raka motsatsen. Inte heller i Djurgården lyckades han. Hans spelstil funkar inte i SHL så är det bara. En av dom mest överskattade nånsin om du frågar mig.
Citera
2017-02-10, 14:27
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Haha den sopan. Han var så hypad när han kom till Modo, skulle vara så bra och skulle bli en publikfavorit. Men det blev raka motsatsen. Inte heller i Djurgården lyckades han. Hans spelstil funkar inte i SHL så är det bara. En av dom mest överskattade nånsin om du frågar mig.
Fast han gjorde ju succé i Växjö förra gången så visst kan han leverera i SHL. Har någon blivit bättre av att spela i Modo sedan 06/07 förutom Zuccarello? Alla transatlanter ni värvar är ju hypade och tilltänkta publikfavoriter.
Citera
2017-02-10, 14:27
Medlem
Citat:

Minns när han var i Växjö senast dock, var suverän sjukt nog. 13 poäng på 18 matcher och +8 i slutspelet, plus att Växjö vann guldet.

Kanske passar hans stil i Växjö bättre? Vi får se
Citera
2017-02-10, 14:30
Medlem
Citat:
Fast han gjorde ju succé i Växjö förra gången så visst kan han leverera i SHL. Har någon blivit bättre av att spela i Modo sedan 06/07 förutom Zuccarello? Alla transatlanter ni värvar är ju hypade och tilltänkta publikfavoriter.
Något är uppenbarligen sjukt med alla transatlanter vi värvar. Misslyckas totalt, nåja, Butler och Lapierre ifjol gjorde ju många poäng, men fick lämna ändå, och sedan när dom hamnar i andra klubbar gör dom succe. Tror inte vi scoutar dom dåligt men det är väl behandlingen av dom vi misslyckas med.
Citera
2017-02-10, 14:32
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Något är uppenbarligen sjukt med alla transatlanter vi värvar. Misslyckas totalt, nåja, Butler och Lapierre ifjol gjorde ju många poäng, men fick lämna ändå, och sedan när dom hamnar i andra klubbar gör dom succe. Tror inte vi scoutar dom dåligt men det är väl behandlingen av dom vi misslyckas med.
Så nu säger du att Tambellini inte var felscoutad utan felbehandlad? Jag hänger inte riktigt med här.
Citera
2017-02-10, 14:32
Medlem
JoshTees avatar
Nu har vi dumpat både Ikonen och Jeff. Borde verkligen vara något på väg in om vi inte redan gett upp säsongen.
Citera
2017-02-10, 14:35
Medlem
Citat:
Så nu säger du att Tambellini inte var felscoutad utan felbehandlad? Jag hänger inte riktigt med här.
Nja det är snarare märkligt hur våra transantlanter alltid floppar och sedan gör succe i andra klubbar. Men Tambellini har iofs floppat även i Djurgården. Så i detta fallet så är det snare spelaren i fråga som inte passar in i svenska ligan.
Citera
2017-02-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nu har vi dumpat både Ikonen och Jeff. Borde verkligen vara något på väg in om vi inte redan gett upp säsongen.
Fast det är väl ändå inga större förluster i sig? Ingen av dom har väl direkt motsvarat förväntningarna?
Citera
2017-02-10, 14:41
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Fast det är väl ändå inga större förluster i sig? Ingen av dom har väl direkt motsvarat förväntningarna?

Nej men truppen är jävligt tunn nu. Åtminstone bland forwardsen.
Citera
2017-02-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nej men truppen är jävligt tunn nu. Åtminstone bland forwardsen.
Tror nog ni kan hitta bättre än dessa 2 för att fylla igen hålen. Jag hade då inte gråtit floder över att tappa dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in