Citat:
Ursprungligen postat av
OlleViero
Schweiz gissar jag. Lite mindre pengar, sämre liga. Skulle jag i varje fall valt om jag var ishockeyspelare.
Börjar känna mig väldigt tveksam till hur Skellefteå styrs. Om man har två silver på rad så borde man ju vilja förbättra truppen så man tar det lilla extra steget istället för att typ ersätta två bra spelare med två spelare som gör ungefär lika många poäng. I mina ögon har vi knappt blivit ett dugg bättre än förra säsongen. Förhoppningsvis så kan nyförvärven producera minst 10 poäng mer i ett topplag som Skellefteå än i deras tidigare klubbar, då ser det ju positivare ut, men det hade varit skönt att ha kvar en garantispelare som Pesonen som snittar en poäng per match.
Som det ser ut nu har känns det som att vi bara ersatt Zacke och Pesonen med Lindström och Möller. Skillnaden är väl att Lindström och Möller är bevisade slutspelsspelare, men poäng för poäng ser det inte särskilt mycket bättre ut.
Förhoppningsvis har jag jättefel, men det känns inte bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leksingen
Leksand tar ännu in en ny stjärna:
Ben Youds
Top 5 back i shl helt klart, han låg 1a på både saiks o fhc önskelista men Leksand vann tillslut dragkampen. Även brynäs visade intresse men han ville spela i en klubb med rikiga fans sa han.
Ser ut som en skadebenägen lirare. Har spelat max 57 matcher på en säsong i hela karriären. Känner spontant att det är skönt att han inte kom till Skellefteå