• 1
  • 2
2016-04-13, 19:13
Medlem
Fr en konditionsidrottare; tas Meldonium i samband med sjlva tvlingen/matchen fr kad prestationsfrmga eller anvnds det under trning i syfte att terhmta sig snabbare/bttre?
Citera
2016-05-04, 21:51
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanszimmer
Fr en konditionsidrottare; tas Meldonium i samband med sjlva tvlingen/matchen fr kad prestationsfrmga eller anvnds det under trning i syfte att terhmta sig snabbare/bttre?

Ingen verkar riktigt veta vad det exakt har fr effekt fr att skydda organen. Ngon prestationshjande har det inte iaf. Och ingen hr p Flashback lr trna s mycket konditionstrning s det skulle vara ngot att ha.
Citera
2016-05-10, 09:10
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
mildronate treatment shifts the myocardial energy metabolism from fatty acid oxidation to the more favorable glucose oxidation under ischemic conditions

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ngon prestationshjande har det inte iaf.

Bro science i aktion.
Citera
2016-06-05, 22:08
Medlem
christinafonws avatar
En gubbe som jag jobbar med var i Bulgarien. Fick problem med angina pectoris. Doktor gav honom Mildronat dvs meldonium. Han sa att han var frisk direkt. Idag tar han tabletterna han fick med sig. Kyrilisk text bara meldonium tryckt kanske pa engelska.

Det har man receptbelagt i Bulgarien.

Mycket billigt dessutom.
Citera
2016-06-15, 21:42
Medlem
Svampifittans avatar
Grovt grovt frenklat kan man sga att Mildronate r en super antioxidant. Skyddar hjrta och krl under extrem pfrestning likas cns, men hjlper ven till med massa andra processer i kroppen. Den r en analog av gamma-butyrobetaine som r en regulator av vr fettoxidation. Grovt frenklat terigen, det hjlper kropen att anvnda kolhydrater effektivare. Dags dosen r frn 500mg upp till 2000mg beroende p vilka effekter du r ute efter och hur vl du knner din kropo.

Urskta stavfel och annat, sitter p luren.
Senast redigerad av Svampifittan 2016-06-15 kl. 21:43. Anledning: skriver som en efterbliven p telefonen.
Citera
2016-07-14, 18:28
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Jag fattar inte riktigt om det r lagligt eller ej. Verkar ej upptaget hos Lkemedelsverket.
Citera
2017-01-25, 09:04
Medlem
Precis som jag misstnkte direkt s har syftet med att ta meldonium varit ett annat, n dess specifika effekter.

Idag vet man att det maskerar EPO bland annat.....

Snart kommer det komma fram att astmamedicinen som testats i 25 r i Norge i sjlva maskerar ngot annat....
Citera
2017-08-09, 11:33
Medlem
Browndawgs avatar
Kan man ta detta preparat fr att skydda kroppen vid bakfylla?
Citera
2018-07-31, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobagoo
Nu vet jag inte vad detta preparatet kostar och hur lnge man mste ligga on fr att de ska ge full effekt men preparatet lter toppen och borde kunna utnyttjas av oss steroid anvndare.

Mnga skadar sig i PCT, nr man brjar bli svagare men nd vill frska hlla alla vikter och fortstter trna likahrt fr att behlla s mycket som mjligt. Jag har gjort denna tabbe varje kur, min kropp hller fan inte.

Cardionate r billigt, 250 mg * 40 kapslar fr 12$
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in