Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-13, 19:13
  #13
Medlem
För en konditionsidrottare; tas Meldonium i samband med själva tävlingen/matchen för ökad prestationsförmåga eller används det under träning i syfte att återhämta sig snabbare/bättre?
Citera
2016-05-04, 21:51
  #14
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanszimmer
För en konditionsidrottare; tas Meldonium i samband med själva tävlingen/matchen för ökad prestationsförmåga eller används det under träning i syfte att återhämta sig snabbare/bättre?



Ingen verkar riktigt veta vad det exakt har för effekt för att skydda organen. Någon prestationshöjande har det inte iaf. Och ingen här på Flashback lär träna så mycket konditionsträning så det skulle vara något att ha.
Citera
2016-05-10, 09:10
  #15
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
mildronate treatment shifts the myocardial energy metabolism from fatty acid oxidation to the more favorable glucose oxidation under ischemic conditions

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Någon prestationshöjande har det inte iaf.

Bro science i aktion.
Citera
2016-06-05, 22:08
  #16
Medlem
christinafonws avatar
En gubbe som jag jobbar med var i Bulgarien. Fick problem med angina pectoris. Doktor gav honom Mildronat dvs meldonium. Han sa att han var frisk direkt. Idag tar han tabletterna han fick med sig. Kyrilisk text bara meldonium tryckt kanske pa engelska.

Det har man receptbelagt i Bulgarien.

Mycket billigt dessutom.
Citera
2016-06-15, 21:42
  #17
Medlem
Svampifittans avatar
Grovt grovt förenklat kan man säga att Mildronate är en super antioxidant. Skyddar hjärta och kärl under extrem påfrestning likaså cns, men hjälper även till med massa andra processer i kroppen. Den är en analog av gamma-butyrobetaine som är en regulator av vår fettoxidation. Grovt förenklat återigen, det hjälper kropen att använda kolhydrater effektivare. Dags dosen är från 500mg upp till 2000mg beroende på vilka effekter du är ute efter och hur väl du känner din kropo.

Ursäkta stavfel och annat, sitter på luren.
__________________
Senast redigerad av Svampifittan 2016-06-15 kl. 21:43. Anledning: skriver som en efterbliven på telefonen.
Citera
2016-07-14, 18:28
  #18
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Jag fattar inte riktigt om det är lagligt eller ej. Verkar ej upptaget hos Läkemedelsverket.
Citera
2017-01-25, 09:04
  #19
Medlem
Precis som jag misstänkte direkt så har syftet med att ta meldonium varit ett annat, än dess specifika effekter.

Idag vet man att det maskerar EPO bland annat.....

Snart kommer det komma fram att astmamedicinen som testats i 25 år i Norge i själva maskerar något annat....
Citera
2017-08-09, 11:33
  #20
Medlem
Browndawgs avatar
Kan man ta detta preparat för att skydda kroppen vid bakfylla?
Citera
2018-07-31, 01:53
  #21
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobagoo
Nu vet jag inte vad detta preparatet kostar och hur länge man måste ligga on för att de ska ge full effekt men preparatet låter toppen och borde kunna utnyttjas av oss steroid användare.

Många skadar sig i PCT, när man börjar bli svagare men ändå vill försöka hålla alla vikter och fortsätter träna likahårt för att behålla så mycket som möjligt. Jag har gjort denna tabbe varje kur, min kropp håller fan inte.

Cardionate är billigt, 250 mg * 40 kapslar för 12$
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback