Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-07, 20:54
Medlem
Min far har gått bort och vi tänkte då sälja hans iPhone 4S.
Problemet är att jag/vi inte kan hans lösenord. Gjorde då så att jag stängde av telefonen, höll in hemknappen och anslöt sedan sladden. Höll sedan in till iTunes-loggan uppenbarade sig och uppdaterade/återställde då telefonen. Fungerar klockrent men när jag sedan återställt mobilen så kommer det, efter att jag ställt in språk, wifi etc, att telefonen tillhört ett tidigare Apple-ID och att jag måste skriva in detta + lösenord. Apple-ID:et kan jag men inte lösenordet och att fråga min avlidna far om lösenordet är ju inte direkt möjligt. Har även inte några papper på mobilen då den köptes begagnad. Är mobilen helt värdelös eller finns det något jag kan göra för att göra den användbar igen?
Citera
2016-03-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jompii
Min far har gått bort och vi tänkte då sälja hans iPhone 4S.
Problemet är att jag/vi inte kan hans lösenord. Gjorde då så att jag stängde av telefonen, höll in hemknappen och anslöt sedan sladden. Höll sedan in till iTunes-loggan uppenbarade sig och uppdaterade/återställde då telefonen. Fungerar klockrent men när jag sedan återställt mobilen så kommer det, efter att jag ställt in språk, wifi etc, att telefonen tillhört ett tidigare Apple-ID och att jag måste skriva in detta + lösenord. Apple-ID:et kan jag men inte lösenordet och att fråga min avlidna far om lösenordet är ju inte direkt möjligt. Har även inte några papper på mobilen då den köptes begagnad. Är mobilen helt värdelös eller finns det något jag kan göra för att göra den användbar igen?

Helt omöjligt. Enda chansen är att ni besöker den butik där den köptes från början.
Citera
2016-03-07, 21:03
Medlem
BortkastatNamns avatar
Du kan testa att kontakta apples support. De kanske kan hjälpa till med att återställa kontot och bytta lösenord.
Citera
2016-03-07, 21:15
Medlem
Om jag ska få hjälp av Apple så krävs det väl dock att jag har något form av kvitto eller ägarbevis?
Något jag tyvärr inte har då jag som sagt köpte den begagnad/utan kvitto.
Citera
2016-03-07, 22:05
Medlem
Du har 3 val

1) ha tillgång till hans lösenord för mail / appleid
2) ha tillgång till kvitto på telefonen och ta det med apples support / butik.
3) skrota telefonen.
Citera
2016-03-07, 22:09
Medlem
Med ett gott samvete kan du ge dig till närmaste AppleStore
Citera
2016-03-07, 22:19
Medlem
BortkastatNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jompii
Om jag ska få hjälp av Apple så krävs det väl dock att jag har något form av kvitto eller ägarbevis?
Något jag tyvärr inte har då jag som sagt köpte den begagnad/utan kvitto.
Det jag menar är att du ska försöka med att få tillgång till hans apple konto. Det som borde gå att göra är att styrka att du tillhör hans familj, och att han har avlidit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in