2016-03-07, 19:22
Medlem
Mår fruktansvärt dåligt av politik. Inte pågrund av ideologier, utan att människor som säger rimliga saker som Åkesson, Trump, med flera marginaliseras till det yttersta av media och majoriteten av befolkningen. Det är lögn på lögn varje gång man läser eller hör något om dessa. Det känns som att vi lever i en masspsykos där rätt är fel och vitt är svart.

Har funderat på att bara stänga ute skiten. Ignorera. Leva lyckligt ovetande. Men då vinner ju "ondskan" om man så vill.

Hur hanterar ni politik?
Citera
2016-03-07, 19:34
Medlem
KungensKistas avatar
För ca. 3-4 år sedan var jag väldigt fokuserad på politiken och det gjorde mig irriterad, ledsen och ibland hatisk. Tyvärr har det inte hänt mycket alls i åsiktskorridoren sedan dess och numera skiter jag i det fullständigt. Visst, jag följer fortfarande Flashback, Aftonbladet, alternativ media och utländsk media men i stället för att hetsa upp mig skrattar jag mest åt eländet.

Förvisso känner jag mig i stundom ledsen inombords men samtidigt en skadeglädje över att detta sjuka land får vad det förtjänar. Jag själv är fortfarande ung och kan förhoppningsvis skapa mig en okej tillvaro, här eller någon annanstans. Är mest bekymrad över mina föräldrar och äldre släktingar.

Mitt tips således: Koppla bort och ta hand om dina nära och kära.
Citera
2016-03-07, 19:39
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Att strunta i media fungerar. Och facebookdravlet.

Sen ska du ta till dig att man inte ska oroa sig över sådant man inte kan påverka. Kanske vaknar folk upp ur dvalan en dag?
Citera
2016-03-07, 21:23
Medlem
Knapptryckarns avatar
Jag tycker du ser det från fel håll, iallafall som du framställer det här.

Du väljer för närvarande att filtrera nyheterna genom AB, expressen mm. Tänk på att de inte bara väljer hur saker ska framställas, de väljer också vilka saker som ska framställas. Om det är politiken som du är intresserad av så bör du vända dig till källmaterialet, så gott det går. Annars får du vända dig till alternativ media som för den linjen som du själv förespråkar.

Det är din egen värdering av mainstream media som gör att du mår dåligt, de ligger (fortfarande) väldigt högt i din "interna ranking" av nyhetsflöden. Visst, de har ju ett extremt stort inflytande i samhället i stort, men det du kan göra för att höja ditt eget välmående är att helt enkelt söka dig till andra kanaler för att få dina nyheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in