Citat:
Ursprungligen postat av norda81
1994 års landslag spoelar typ två matcher per år numera men jag vill veta mot vilka de spelar alltså vilken division de lag man möter spelar i. Har googlat men inte hittat nåt. Nån som vet?
Det troliga är väl att man inte möter några lag som spelar i någon division. Jag tror det handlar om s k kändismatcher.
Det finns en del lag som är aktiva varje år:
* NHL-stjärnorna (nu aktiva och avdankade hockeyspelare)
* TV-laget (klassiker)
* TV-kommentatorerna (mönstrar numera riktigt bra lag med alla expertkommentatorer Ekwall brukar vara kapten när han är med
* Bandylaget (Brukar vara landslagsspelare, ibland endast Sandvikenspelare kan säkert variera väldigt)
* Fotbollslaget (mycket blandat, Benno Magnusson brukar nästan alltid vara med... Rolle har jag sett som deltagare flera gånger)
* Klassiska veteranlag (i stort sett vilken gammal anrik klubb som helst, lite blandade årskullar)
Skulle tro att VM-laget faller in under denna kategori lag som reser runt och drar in pengar till mindre fotbollsklubbar i utbyte mot en ordentlig fest, resa och logi.
Har haft nöjet att döma några sådana matcher då och då. Roliga matcher att döma då det skall vara lite roligt på planen (Hockeylaget skall givetvis tillåtas göra lite hockeytacklingar etc.) Samtidigt är det skickliga fotbollsspelare och man får inte släppa det för långt. Diskret dialog med spelarna för att hitta rätt nivå är en nödvändighet.