2016-03-06, 08:54
Medlem
MorganPalssons avatar
Ska inom kort byta bostad, från BRF till hus.

Jag plockade ut en lön förra året som gav mig förutsättningarna att få det lån jag vill ha beviljat.

Har kvar anställningen men kommer inte komma upp i samma lön detta året, men det behöver väl inte banken få reda på tänker jag....

Hur kontrollerar banken mina inkomster, kreditupplysning med uppgifter från deklarationen? Vill de ha kontoutdrag?
Senast redigerad av MorganPalsson 2016-03-06 kl. 08:57.
Citera
2016-03-06, 09:45
Medlem
Tror inte dom kollar det faktiskt.
Däremot kreditupplyssning. Bostad som säkerhet och lånet ogills om du lämnat felaktiga uppgifter typ.
Citera
2016-03-06, 09:57
Medlem
De kollar inkomstdeklarationen för de senaste tre åren, vilka eventuella skulder du redan har, samt vid osäkerhet ringer de din arbetsgivare för att kontrollera nuvarande lön och anställning.
Citera
2016-03-06, 10:51
Medlem
Diablo1118s avatar
Det kollas via din UC. De kollar att du främst haft inkomst föregående år men kan även se de senaste årens inkomst. Dock så kan de först se förra årets inkomst efter att deklarationerna är klara i typ maj/juni. Så detta årets inkomst ser de först nästa Maj/Juni.
Det händer dock att de begär anställningskontrakt för att kolla din nuvarande anställning och inkomst.
Citera
2016-03-06, 12:16
Medlem
Det är som redan sagts, inkomstdeklarationen.
Vill du bevisa hur din inkomst ser ut just nu så fixar du fram ett anställningskontrakt och ger din bankman.
Citera
2016-03-06, 18:10
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Det är som redan sagts, inkomstdeklarationen.
Vill du bevisa hur din inkomst ser ut just nu så fixar du fram ett anställningskontrakt och ger din bankman.

Alltså jag har tagit ganska många lån i mina dar men har aldrig upplevt eller hört om att de kollar din inkomstdeklaration. Kanske de ber att få se den i enstaka fall men det är främst i din UC de kontrollerar din inkomst.
Citera
2016-03-07, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Alltså jag har tagit ganska många lån i mina dar men har aldrig upplevt eller hört om att de kollar din inkomstdeklaration. Kanske de ber att få se den i enstaka fall men det är främst i din UC de kontrollerar din inkomst.
det är ju den som syns i uc... = samma sak.
Citera
2016-03-07, 12:08
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118

Vad är det som står i en UC då? senaste två-3 årens inkomst, bland annat.
Citera
2016-03-07, 12:13
Medlem
iggesundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad är det som står i en UC då? senaste två-3 årens inkomst, bland annat.

Dom se inkomst, bostadsinnehav,,krediter/skulder. ev betalningsanmärkningar. antal övriga upplysningsförfrågningar.civilstånd,, ja en massa ser dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in