2016-03-06, 04:34
Medlem
Hej! nu när man har börjat dra in pengar osv så undrar jag om att jag som person kan gå till banken och betala av mina föräldrars lån som dom tex har på huset, bil mm. ?

har provat googla men hittar inget direkt svar på frågan tacksam för hjälp!
Citera
2016-03-06, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrjag15
Hej! nu när man har börjat dra in pengar osv så undrar jag om att jag som person kan gå till banken och betala av mina föräldrars lån som dom tex har på huset, bil mm. ?

Är bara att skaffa fram OCRnummer och bg nummer till långivaren.
Citera
2016-03-06, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrjag15

Klart du kan, bara att fråga dina föräldrar om dom kan fixa bg/pg och ocr så är det löst.

Att gå in på banken och göra de utan deras vetskap tror jag blir knepigt. Tror inte de får kolla upp andras lån om inte personen är på plats.
Citera
2016-03-06, 05:29
Alternativt kan du ju sätta in pengar på deras bankkonto
Citera
2016-03-06, 08:52
Medlem
borrizs avatar
  • [?]första frågan är om dina föräldrar behöver hjälp med amorteringarna.
Citera
2016-03-06, 09:08
Medlem
Gäller det bolån, som är bundna, så är det knepigare. Den bundna perioden måste löpa ut, annars får man betala räntan för återstående tiden i alla fall.

Ring banken och fråga! Vid stora belopp, så undrar banken om pengarna är vita. (Gäller kontantinbetalningar)
Citera
2016-03-06, 12:06
Medlem
Eller så köper du en resa till dom, så dom får lite skoj istället?
Eller har dom det jobbigt ekonomiskt?
Citera
2016-03-06, 13:45
Medlem
borrizs avatar
Det bästa du kan göra är att låna ut pengarna till päronen, naturligtvis ordnar du papper så att det blir ett riktigt lån.
Varför?
  • När föräldrarna går hädan en gång i framtiden så skall boet delas bland arvingarna och finns det inga papper på lånet så kan du knappast få igen dina pengar.

• Det är inte omöjligt att det införs en arvsskatt i framtiden och det skulle suga att betala skatt på sina egna pengar.
Säger du att du är ensambarn?
Det har hänt förr att det kommer ett oväntat besök till bouppteckningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in