2016-03-06, 00:26
Medlem
Hejsan! Surfar flashback för fulla gubbar. stortrivs här, en sak som jag inte verkar få kläm på och som jag tänkte höra om det är likadant för alla andra.

Det är så att jag surfar på TOR på en HP dator på flashback, och det kan vara så att jag scrollar runt i nya ämnen eller ska svara på en tråd så loggas jag ut, och måste logga in igen. där möts jag av ett meddelande som säger att jag angav ett ogiltigt ämne sen går det bra en stund till och historien upprepar sig.

Händer det för många fler än mig?

Är det säkerhetsfunktion som har ballat ur, och kan man kanske stänga av den?

Tack för hjälpen
Citera
2016-03-06, 00:32
Medlem
Bocka i rutan "kom ihåg mig?" när du loggar in.
Citera
2016-03-06, 00:37
Medlem
Dök aldrig upp en komihåg mig ruta.

Och även om jag har bockat i den, borde verkligen inte flashback känna av att jag fortfarande är aktiv och liksom läser och så?
Citera
2016-03-06, 00:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhdo21
Och även om jag har bockat i den, borde verkligen inte flashback känna av att jag fortfarande är aktiv och liksom läser och så?
Nej inte om rutan inte är ibockad.
Citera
2016-03-06, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nej inte om rutan inte är ibockad.

Så du menar på fullaste allvar att jag kan läsa en tråd, välja att svara och då bli utloggad. När jag loggar in så står det svara på ämne och jag kan välja att skicka svar. Förövrigt hände det just precis när jag skulle svara dig.

Hur hittar jag den här rutan?
Citera
2016-03-06, 02:03
Medlem
sebnies avatar
Anledningen till att detta händer är för att du byter IP-nummer. När du sitter på TOR får du en ny circuit då och då, och därför loggas du ur.

Att du får "ogiltigt ämne" beror på att inloggningen som loggar ut dig pga felaktigt IP inte sparar vilket ämne du var i, varför du skickas tillbaka till "inget" och därför säger den ogiltigt ämne.

Att sessionen är låst till IP-nummer är en säkerhetsfunktion för att förhindra att någon stjäl cookies och sedan missbrukar andras konton.

Att blocka "kom ihåg mig" hjälper inte för detta, säkerhetspärren går inte att kringgå på något sätt, av en självklar anledning. Enda som händer är att sessionen lagras i en lång tid istället för bara över sessionen.
Citera
2016-03-06, 19:49
Medlem
Citat:
Att sessionen är låst till IP-nummer är en säkerhetsfunktion för att förhindra att någon stjäl cookies och sedan missbrukar andras konton.
jag har aldrig märkt av att flashback nyttjar den funktionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in