2016-03-05, 22:55
Medlem
Snapcounts avatar
Tydligen går det bra för Cruz i Maine även..(enligt FOX, inga siffror)

http://www.time4tv.com/2011/06/fox-news.php
2016-03-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Har ingenting med skilsmässan att göra. Den kristna högern äskade Newt Gingrich 2012 och han hade 3 skilsmässor bakom sig varav den ena inträffade när hans fru fick cancer och låg på sjukhus. Den kristna höger skiter fullständigt i om deras kandidater följer kristna värden. Det enda de är ute efter är en kandidat som försöker tvinga på andra sina värden. Förbjud abort för resten av USA, inför kristna morallagar när det kommer till sex, förbjud all undervisning av evolutionen m.m. Extra bonus om kandidaten dessutom vill bomba massa icke-kristna länder i mellanöstern. Det handlar om att få makt över andra människor. Själva är de helt ointresserade av att följa morallagarna. Funnits massor av sexskandaler där unga konservativa på den yttersta högerkanten ligger runt hej vilt när de läser på universiteten samtidigt som de är ansvariga i olika religösa organisationer. Och Sarah Palin hade ju långtgående planer på att skilja sig innan valet 2008 och varit nära att skilja sig flera gånger efter det.

Nu i MSNBC intervju med en av de lokala republikanska politikerna från Kentucky. Från exit polls: En av dom viktigaste politiska problemen som Kentucky borna är oroliga för är gay marriage. Trump har stort stöd men också väldigt många emot.

USA är ju fascinerande.
2016-03-05, 22:56
Medlem
Y2Ws avatar
Cruz tappar i Kansas, men ligger fortfarande långt före Trump.
2016-03-05, 22:58
Medlem
kristofferGs avatar
Det var kul så länge det varade. Nu hoppas jag Cruz gör något bra av det här. För Guds skull välj bara inte Marco Rubio.
2016-03-05, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Delegaterna får rösta på vem de vill efter första röstningen, och de utses inte av kandidaten de röstar på utan av den lokala partiavdelningen. Trump kan inte räkna med deras stöd efter första omröstningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
I ditt scenario så ligger inte Cruz bättre till än Rubio och Kasich. Har man inte 1237 så har man inte majoritet. Så enkelt är det. Jag skulle t.o.m. gissa att Kasich ligger bättre till än Cruz i det läget, som en kompromisskandidat som kan vara acceptabel för alla sidor.
Ja, rent tekniskt, som sagt, går det. Speciellt om Rubio kommer som en stark andra kandidat.
Men med tanke på att R:s väljare absolut inte vill ha (50-60 % enligt OU), tycker jag att det blir ganska komplicerad att stödja en kandidat med en fjärdedel väljarbas. Cruz verkar förstöra det för alla

Just nu känns det som att GOP gör allt de kan att Trump blir en så svagt kandidat som möjligt, eller om han själv hoppar av (om han får under 1000 delegater).
2016-03-05, 22:59
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Wow, verkar inte som att min dröm clinton vs trump kommer gå i uppfyllelse....

vad fan hände med you can't stump the trump...
2016-03-05, 23:00
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det var kul så länge det varade. Nu hoppas jag Cruz gör något bra av det här. För Guds skull välj bara inte Marco Rubio.

Lägg av, Cruz ligger fortfarande långt efter och har inte en chans i Florida.
2016-03-05, 23:02
Bannlyst
Haha, vad fan är det här för jävla folk. Ger upp på fem minuter när det kommer en liten vindpust. När Trump inte längre vinner precis allt tror man det är kört.
2016-03-05, 23:03
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qonnieh88
Haha, vad fan är det här för jävla folk. Ger upp på fem minuter när det kommer en liten vindpust. När Trump inte längre vinner precis allt tror man det är kört.

Jo det är fan otroligt, Trump leder ju fortfarande stort.

Typ som när SD tappar 0.7 % i en undersökning och folk gråter på FB att "nu är det slut".
2016-03-05, 23:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
Man skall aldrig ge upp. Trump har fortfarande en god chans med winner takes all staterna som kommer senare som Florida, Ohio och Kalifornien och jag tror att han tar Louisiana och är tvåa i resten av delstaterna den 5:e Mars.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-05 kl. 23:11.
2016-03-05, 23:04
Medlem
cmbws avatar
Trumpens facebook fokuserar på Florida den 15e nu tydligen.
2016-03-05, 23:05
Moderator
sm910difs avatar
Kasich balanserar kring 10%-spärren. En extra delegat till Trump om under.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in