2016-03-05, 10:59
Medlem
Spansk polis har börjat arbete effektivare mot ISIS i Spanien och Marocko. De har hittat 20 000 isis uniformer i Spanien´. Frågan är vart var uniformerna på väg? Till ISIS eller till Europa där det redan finns Jihadister? Vem tillverkade dessa uniformer? Förbereder Isis en attack i Europa?

https://www.youtube.com/watch?v=lQuFZ0iUxhY

https://www.rt.com/news/334535-isis-uniforms-seized-spain/
Senast redigerad av xSOMEONEx 2016-03-05 kl. 11:02.
Citera
2016-03-05, 11:13
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Ett tomt "hot", men vad fan vet jag?
Citera
2016-03-05, 14:35
Avstängd
dacks avatar
Marocko har ju en tekoindustri för lite grövre plagg och matrial dom syr ju upp arbetskläder och bland annat upp dom här tälten som är populära till att odla blommor och grönsakerna i. Dessutom ett korrupt låglöneland så troligtvis är dom sydda där och sedan skeppats över sundet till Spanien.
Citera
2016-03-05, 16:39
Medlem
Skulle jag få gissa så är det bara en av alla laster på vardagskläder som förbrukas.

Dock skrämmande att dom behöver så många...
Citera
2016-03-05, 17:27
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Spansk polis har börjat arbete effektivare mot ISIS i Spanien och Marocko. De har hittat 20 000 isis uniformer i Spanien´. Frågan är vart var uniformerna på väg? Till ISIS eller till Europa där det redan finns Jihadister? Vem tillverkade dessa uniformer? Förbereder Isis en attack i Europa?

https://www.youtube.com/watch?v=lQuFZ0iUxhY

https://www.rt.com/news/334535-isis-uniforms-seized-spain/
Varför ställer du frågor som lätt besvarats om du läst länkarna du postat?
Det står klart och tydligt att det är begagnade uniformer av olika modeller på väg till Irak och Syrien.
Det står inte ens att det skulle vara ISIS uniformer utan bara att dom var på väg mot områden kontrollerade av Al-Nusra och ISIS.

Det vore oerhört korkat att först skicka uniformer från Spanien till Mellanöstern om dom skulle användas i Europa så du behöver nog inte oroa dig över just det.
Dessutom så brukar inte islamister slå till i europeiska skogar så kamouflageuniformer blir ganska meningslösa i europeiska storstäder...

Dessa uniformer var av en salig blandning som används av alla sidor i kriget, även av regeringsstyrkor och Kurder.
Och som du kanske sett i ISIS-videos är deras officiella uniform oftast helsvart.
Citera
2016-03-05, 18:38
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhdo21
Skulle jag få gissa så är det bara en av alla laster på vardagskläder som förbrukas.

Dock skrämmande att dom behöver så många...

Klart dom behöver så många då de dör som flugor.
Citera
2016-03-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Varför ställer du frågor som lätt besvarats om du läst länkarna du postat?
Det står klart och tydligt att det är begagnade uniformer av olika modeller på väg till Irak och Syrien.
Det står inte ens att det skulle vara ISIS uniformer utan bara att dom var på väg mot områden kontrollerade av Al-Nusra och ISIS.

Det vore oerhört korkat att först skicka uniformer från Spanien till Mellanöstern om dom skulle användas i Europa så du behöver nog inte oroa dig över just det.
Dessutom så brukar inte islamister slå till i europeiska skogar så kamouflageuniformer blir ganska meningslösa i europeiska storstäder...

Dessa uniformer var av en salig blandning som används av alla sidor i kriget, även av regeringsstyrkor och Kurder.
Och som du kanske sett i ISIS-videos är deras officiella uniform oftast helsvart.
Men jag förstår inte varför det först skickades från Marocko till Spanien? Varför inte direkt till Syrien?
Citera
2016-03-05, 23:19
Medlem
Citat:
Men jag förstår inte varför det först skickades från Marocko till Spanien? Varför inte direkt till Syrien?

Tvetydig fråga, förmodligen för att fraktfartyg inte gärna åker A - C - B - C istället för A - B - C.

Citat:
Frågan är vart var uniformerna på väg?
Det står i artikeln.
Citat:
Till ISIS eller till Europa där det redan finns Jihadister?
Till ISIS, det står i artikeln.
Citat:
Vem tillverkade dessa uniformer?
Diverse tillverkare förmodligen, det står i artikeln att det är andrahand/överskott.
Citat:
Förbereder Isis en attack i Europa?
Det får du ta i Terrorism, där det finns en dedikerad tråd för denna fråga.
Senast redigerad av lorddesh 2016-03-05 kl. 23:22.
Citera
2016-03-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Smith
Klart dom behöver så många då de dör som flugor.

Jojo och det är ju positivt men synd bara att det är i den storleksordningne. Tänk när dom beställer 20.000 AK eller handgranater. Vilken jäkla container
Citera
2016-03-06, 10:50
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Kanske därför att Spanien har kvar ett par småkolonier i Marocko som jag antar formellt tillhör EU så slipper man tull och annat besvär.
Att sedan skicka det till Syrien är nog lika lätt från Spanien som från Marocko då Marocko har ganska starkt gränsskydd och det lär inte ha minskat iom konflikterna i mellanöstern utan snarare ökat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in