Citat:
Konstigt. När jag bodde hos rikshem 2016-2019 så var där bara dryga stockholmare samt incestbenägna wärmlänningar I supporten
Jag bor tyvär i ett av deras lägenhetshus.
Och jag vill verkligen varna människor från detta hyresbolag. I snart 6år har jag bott i samma lägenhet.
När jag flyttade in så låg hyran på en 3rok 6,500.
Idag, 6 år senare ligger den på 8,500.
Än så länge låter det inte farligt, nej.
Problemet är dock:
Att rinnande vatten saknas 3/7 dagar.
Varmvatten saknas 4/7 dagar.
När vatten funkar så hoppar det från svinkallt till helveteseld. Brännskador tillhör.
Elementen är ur funktion varje vinter.
Innomhusvärmen är 19,4 i Decemer.
På allt detta så ska det nu, efter 55års väntan, göras ett stambyte. Det är välkommet. Absolut.
Dock åker vi på en hyreshöjning på 850kr.
När stambytet är klart så väntas en renovering.
Också välkommet. Men där kommer dom höja hyran med mellan 30-60%.
I praktiken kommer du behöva vara höginkomsttagare för att kunna bo kvar. Hos Rikshem. Patetiskt.
Deras kundservice är också riktigt jävla dålig. Tror dom sitter i Skåne då det alltid är en oförstådd skåning som babblar skånska. Man förstår verkligen inte ett ord.
Jag har försökt få hyresreduceringar dom månaderna det varit omöjligt att tvätta barnen eller ens själv kunna tagit en dusch. I samband med att vi även fryser halvt ihjäl inomhus.
Att köpa ett eget element är inte på tal då som alla vet att elpriserna är helt ur kontroll just nu.
Akta er för detta bolag.
Och jag vill verkligen varna människor från detta hyresbolag. I snart 6år har jag bott i samma lägenhet.
När jag flyttade in så låg hyran på en 3rok 6,500.
Idag, 6 år senare ligger den på 8,500.
Än så länge låter det inte farligt, nej.
Problemet är dock:
Att rinnande vatten saknas 3/7 dagar.
Varmvatten saknas 4/7 dagar.
När vatten funkar så hoppar det från svinkallt till helveteseld. Brännskador tillhör.
Elementen är ur funktion varje vinter.
Innomhusvärmen är 19,4 i Decemer.
På allt detta så ska det nu, efter 55års väntan, göras ett stambyte. Det är välkommet. Absolut.
Dock åker vi på en hyreshöjning på 850kr.
När stambytet är klart så väntas en renovering.
Också välkommet. Men där kommer dom höja hyran med mellan 30-60%.
I praktiken kommer du behöva vara höginkomsttagare för att kunna bo kvar. Hos Rikshem. Patetiskt.
Deras kundservice är också riktigt jävla dålig. Tror dom sitter i Skåne då det alltid är en oförstådd skåning som babblar skånska. Man förstår verkligen inte ett ord.
Jag har försökt få hyresreduceringar dom månaderna det varit omöjligt att tvätta barnen eller ens själv kunna tagit en dusch. I samband med att vi även fryser halvt ihjäl inomhus.
Att köpa ett eget element är inte på tal då som alla vet att elpriserna är helt ur kontroll just nu.
Akta er för detta bolag.