James Bond kan man ha många åsikter om, men om vi bortser ifrån allt annat och endast fokuserar på musiken. Vilken film har bäst temalåt eller om du är ännu mer insatt vilken film har bäst soundtrack som helhet?
You Only Live Twice, Goldfinger och Live And Let Die är tre favoriter hos mig. På senare år tycker jag Chris Cornells You Know My Name står ut.
Duran Duran - Dance into the fire..
Den fick jag höra när jag var liten och den har verkligen etsat sig fast. Har för mig att den var med i A view to a kill och ja den låten är jävligt grym på något sätt.
On Her Majesty's Secret Service är den bästa kompositionen och bästa soundtracket, hur Barry inte kunde få en Oscar för den, är en gåta i sig. We Have All the Time in the World är ett tidlöst mästerverk. Gillar även soundtracket till From Russia With Love.
Utan inbördes ordning:
- Dr. No
- On her Majesty's Secret Service
- Live and Let Die
- The Man with the Golden Gun
- A View to a Kill
- The Living Daylights
Min favoritlåt är You Only Live Twice, de melodierna är så oerhört melankoliska och härliga och instrumenteringen bara osar Bond.
Bubblare: Goldfinger
Mitt favoritsoundtrack är The Living Daylights. Där tycker jag att Barry anammar ALLT han har utvecklat under sin tid som kompositör för Bond-filmerna.