2005-11-17, 10:10
Medlem
Kan tas bort.
Citera
2005-11-17, 10:21
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Låter som stress av något slag. Men det är ju helt normalt. Håller oron i sig länge kan det vara läge att kanske prata med någon.

Några råd finns inte aatt ge. Till dig och alla andra som är oroliga över sin mentala hälsa skulle jag vilja säga:

Välkommen till vuxenvärlden. Välkommen till livet. Så här är det ibland. Man har ansvar, man känner att man inte får tid till det man vill, man känner sig rutten och misslyckad, man får problem, man tappar fart och ork. Det bästa är att stunderna av lycka blir extremt påtagliga. Man brukar säga att det inte är lätt att vara liten, men det är fan ingenting mot vad det är att vara vuxen.

Som sagt, välkommen till oss dödliga.
Citera
2005-11-17, 10:28
Medlem
" - "....
Citera
2005-11-17, 10:32
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madass
Kanske sant som du säger.

Ångest/oron har varit påtaglig under en längre tid, men den försvinner när jag är med vänner/familj. Sedan kommer den krypandes tillbaka när jag är i skolan och när jag är ensam.

Det jobbiga att jag är inne på sådana djupa tankar när jag får ångest/oroligheten, inget jag tänker berätta öppet på detta forum.

Får väl se om det går bort eller inte...

Oro och ångest är normalt. Vissa drabbas hårdare än andra, men ingen kommer undan. JAg gissar att du inte är så gammal heller och du kommer säkert tillrätta med dina funderingar. Är det väldigt allvarliga och svarta funderingar som ständigt återkommer så finns det ju som sagt hjälp att få. Men du ska i alla fall inte känna att du är ensam om detta. Det drabbar oss alla och visst suger det.
Citera
2005-11-17, 10:37
Medlem
" - "...
Citera
2005-11-17, 10:39
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madass
Ung och ung är en bit över 20.

Jag fruktar bara att jag ska få dessa attacker som jag fick för ett eller två år sedan då jag knappt kunde andas på grund av liknande känslor. Trodde helt enkelt att jag skulle dö, försvann dock efter ett två dagar men det var sjukt jobbigt.

Tack för den lilla hjälpen Siden...

Tro man ska dö är ju typiskt för panikångest. Då kan det verkligen vara läge att snacka med någon. Kanske lika bra att prata med någon innan de kommer tillbaka?

Ingen orsak! Ångest är inte roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in