2016-03-06, 12:43
Medlem
Bennybandits avatar
Starta loppis eller något liknande? Köp/sälj gamla prylar (eller låtsas som du gör det) och sätt in 5-10k i månaden, sakta men säkert. Som bevis har du en hemsida, annonser i tidningar eller din facebook fylld med bilder på gammalt skit din familj och vänner äger.

Är du bra på något? "Hjälp" vänner att snickra den där uteplatsen eller reparera bilen för några tusenlappar, ditt bevis är bild på det du hjälpt dem med samt dina vänners goda ord.

Nej vad vet jag, läste lite i tråden och det var det enda jag kunde komma på. Kan inget om det här så läs vidare i tråden du.
Citera
2016-03-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Du kan inte göra sådana insättningar utan giltigt kvitto på försäljningen. Stora summor ska redovisas helt annars nekar banken insättning.

Klart du kan. Givetvis inte för ofta, men klart du kan sätta in pengar kontant, sen att dom frågar var pengarna kommer ifrån, det kan dom göra och man får hitta på ngn skit lögn som att jag har sparat i madrassen, men kvittokrav finns inte på så små summor.

Det är ju fullt rimligt att folk har pengar i madrassen när vi precis vart igenom bankkris och nuvarande nollränta.

Min poäng är, vid en viss gräns finns det säkert beviskrav, men jag har svårt att tro att det går redan vid 40,000.

mvh
Citera
2016-03-06, 21:15
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Klart du kan. Givetvis inte för ofta, men klart du kan sätta in pengar kontant, sen att dom frågar var pengarna kommer ifrån, det kan dom göra och man får hitta på ngn skit lögn som att jag har sparat i madrassen, men kvittokrav finns inte på så små summor.

Det är ju fullt rimligt att folk har pengar i madrassen när vi precis vart igenom bankkris och nuvarande nollränta.

Min poäng är, vid en viss gräns finns det säkert beviskrav, men jag har svårt att tro att det går redan vid 40,000.

mvh

Hos SEB är gränsen 40 000 kr per 30 dagar och kort när det gäller insättning via automat, kanske det han tänkte på:

https://www.facebook.com/sebsverige/...22495774439898

Vissa banker har så låg gräns som 10 000 kr.

Penningtvättslagen krånglar till det även för ärliga madrass-sparare. Säljer du nån dyrare grej på blocket och tar betalt kontant från en privatperson lär du ju inte skriva ut kvitton heller.
Senast redigerad av _RHCP_ 2016-03-06 kl. 21:18.
Citera
2016-03-07, 04:58
Medlem
När jag gjort affärer svart så har jag fått cashen direkt på konto enligt överensskommelse med den andra partern. Funkat fint varje gång, inga frågor eller dylikt ifrån banken.

Handlar om strax över 600tkr. Utspritt på 3 år i slutet av detta året. Dock jobbar jag även och tjänar min lön lagligt sedan 2012. Alltså inte arbetslös som du TS. Jobbigt att tvätta cash.

Känner en kille(bosatt i Tjeckien). Han lever på svarta affärer..vi snackar flera miljoner euro om året. Han har bra kontaktnät och samarbetar med några firmor för att få sina cash rena,.dock får han pröjsa uppemot 50% ibland. En bra deal är 30%. Men då är det en mindre summa, ju större summa, större risk, mer %.

Men han tjänar på det i längden..10 mille - 50% är 5 mille. Men 5 mille är 5 mille. Inte lite, och helt lagligt.

Denna killen har i runda slängar 50 millar kan jag tänka mig på sitt konto och är i 25års åldern, kör fina bilar(vi snackar ferraris och feta mercor) och lever gött. Skönt liv vissa har ha ha

Lite offtopic men fan så skön lirare han är.
Senast redigerad av pravihrvat 2016-03-07 kl. 05:03.
Citera
2016-03-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
en annan sak du kan göra är att köpa kapitalvaror i utlandet där kontanter är vanligare.. Tex, köpa en Rolex i Spanien.

Sen kan du sälja den i Sverige om ngt år till juvelerare och få pengarna in på kortet.

Dyra klockor håller/ökar i värde plus en rolig tillgång jämför med massa euros i madrassen.

Köpte min första Rolex 2005 för 30,000, nu kostar den ca 70,000. Vilket gör den till min absolut bästa investering och då räknar jag inte in stoltheten varje gång jag kollar på min handled. Det är en riktigt stabil och likvid tillgång.

Det finns ingen Rolex från 2005 som kostar 30k som har ökat i värde till 70000:-

Din klocka är begagnad och är således värd 30-40k baserat på ålder. Antar att det är en DJ med lite strössel? Kanske till och med en sub och ligger de mellan 40-50 beroende på skick. (men de listar inte 70k, något mer)

Viktigt att skilja på faktiskt värde och nypris idag.
Citera
2016-03-07, 18:59
Medlem
Låna ut "småsummor" 5-10 tkr till folk o få tillbaka dom i små omgångar. Hjälper ju inte med hela beloppet, men kan ju tom tjäna lite extra ränta 😉
Citera
2016-03-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmie2k
Det finns ingen Rolex från 2005 som kostar 30k som har ökat i värde till 70000:-

Din klocka är begagnad och är således värd 30-40k baserat på ålder. Antar att det är en DJ med lite strössel? Kanske till och med en sub och ligger de mellan 40-50 beroende på skick. (men de listar inte 70k, något mer)

Viktigt att skilja på faktiskt värde och nypris idag.

Seadweller. Köpte för 2,700 pund, nu 6,900 pund, dvs ca 80k

Visst, det finns lite värdeminskning pga begagnad, men inte jättemycket, kommer inte ihåg vad armbandet kostar att byta ut, men det är inte jättemycket. Men sure, låt oss säga att den endast dubblat i värde, inte för att jag bryr mig då den aldrig skall säljas.

Nu var ju inte den exakta värdeökningen direkt min poäng utan mest att en kapitalvara kan vara ett bra alternativ till pengar i madrassen och som sen enkelt kan säljas vitt.
Senast redigerad av Grenar 2016-03-07 kl. 21:58.
Citera
2017-02-27, 18:43
Medlem
jagfunderars avatar
Bump! Intressant tråd detta!

TS, varför inte köpa bolag kontant (Blocket) och fiffla med moms?
Senast redigerad av jagfunderar 2017-02-27 kl. 18:52.
Citera
2018-10-03, 10:57
Medlem
1luvs avatar
Köp paysafe detta kan du göra kontant hos 7eleven lr valfri mac. google paysafe om du inte vet vad det är.

Sätt sedan in ''paysafekoden'' i valfri spelsida helst någon som man inte behöver skatta vinster 5-6k åt gången spela lite vinn lr förlora spelar ingen roll o ta ut efter någon vecka fortsätt sätt in cash nästa månad o håll på så.

Kör aldrig med för stora summor ifall spelsidan fryser ditt konto . Tror inte det ska vara något problem ifall dom fryser ditt konto kommer bara be om skicka bild på legg o svara på några frågor.

Men ifall dom spärrar dig o fryser ditt konto så är inte några tusen en större förlust och du lär ha tagit ut en större summa skattefritt på ditt konto redan. Sen kör du på nästa sida.

Detta är en ide jag har tänkt lite på ifall man behöver ''tvätta'' lite pengar men oprövad så det kanske är nått jag missat som gör att detta onte funkar men värt att testa
Senast redigerad av 1luv 2018-10-03 kl. 11:02.
Citera
2018-10-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1luv
Köp paysafe detta kan du göra kontant hos 7eleven lr valfri mac. google paysafe om du inte vet vad det är.

Sätt sedan in ''paysafekoden'' i valfri spelsida helst någon som man inte behöver skatta vinster 5-6k åt gången spela lite vinn lr förlora spelar ingen roll o ta ut efter någon vecka fortsätt sätt in cash nästa månad o håll på så.

Kör aldrig med för stora summor ifall spelsidan fryser ditt konto . Tror inte det ska vara något problem ifall dom fryser ditt konto kommer bara be om skicka bild på legg o svara på några frågor.

Men ifall dom spärrar dig o fryser ditt konto så är inte några tusen en större förlust och du lär ha tagit ut en större summa skattefritt på ditt konto redan. Sen kör du på nästa sida.

Detta är en ide jag har tänkt lite på ifall man behöver ''tvätta'' lite pengar men oprövad så det kanske är nått jag missat som gör att detta onte funkar men värt att testa

Med tanke på att många leverantörer tex Goyada var tvungna att sluta med paysafe pga pengatvätt och utredning av skatteverket så skulle jag nog säga att detta är det sämsta tipset i tråden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in