2016-03-02, 20:02
Medlem
JH1960s avatar
Känner igen problemet. Kolla hur det är med fötterna under skåpen, det verkar som de står instabilt. Funkar inte det så använd kylklampar (det man har till utflyktskorgar) i både kyl o frys när du stänger av. Fast det är nog så enkelt som så att kylen o frysen är på väg att gå sönder. Behöver bytas och du kanske skall prata med hyresvärden om det.
Citera
2016-03-07, 20:18
Medlem
Quaser4.s avatar
Tack för svar. Jobbar ännu på en lösning, men får försöka somna mellan varven.
Citera
2016-03-07, 20:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Dra fram kylen så du kommer åt kompressorn.

Sedan vickar du på "blindtarmen" påfyllningsröret som kommer ut ur kompressorn FÖRSIKTIGT så gasen pyser ut.

Ööö, består inte den gasen av ren ammoniak?

Andas han in det så behöver han inte längre bry sig om ljudnivån i alla fall. Han kommer att ligga död med utbrända lungor på köksgolvet efteråt ju.
Citera
2016-03-15, 10:12
Medlem
morkfromorks avatar
Jag hade stoppat en termometer inuti och provat att stänga av under en natt, jag gissar att temperaturen inte ändras mycket, och det går stoppa in 'kylaccumulatorer' typ flaskor med vatten som bidrar med kyla.
Funkar det bra så köp en simpel timer som stänger av helt enkelt. Man kan dock inte öppna kylen efter den stängts av men man får ha lite disciplin.
Citera
2016-03-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ööö, består inte den gasen av ren ammoniak?
Nej, det var de gamla absorptionskylskåpen som hade ammoniak. Du skulle ju kunna skaffa ett sådant om du vill få det riktigt tyst. De drar mer el men är mycket tystare för att de inte har kompressor.

I frysen är det bättre att ställa in plastflaskor med saltvatten tycker jag. De har lägre smältpunkt än rent vatten så då hålls temperaturen jämnare där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in