Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-06, 10:07
Medlem
Det här set ju inte så svårt ut

https://m.youtube.com/watch?v=22XHIXcrC24

Jag misstänker att fästerna framtill inte sitter på. Kan dessa köpas till ? Hur fästes dessa ?

Finns det olika piptjocklek på modellen eller har jag förstått detta fel?
Citera
2016-03-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Som jag förstått det tillverkas den av FN i Belgien. Vilket bådar gott för kvalitén.
Att plocka isär och rengöra är dock ett helvete....

Tar samma magasin som FNAR. 5, 10 och 20skotts magasin finns. 1000kr styck på brownells, vilket tyvärr är billigt. Magasinet i sig håller hög kvalité, även om det inte går att plocka isär.

EDIT: Ingår i vad jag vill hävda är den ultimata jaktgarderoben (för WROL )

Ruger 10/22, Benelli MR1 .223, Browning Bar Match .308, Mossberg 590A1, Sako TRG 42 .338, Någon .50cal.

Bättre blir det inte på jaktlicens IMHO

säger som Brasse fel fel fel

hur många ute där är tekniska nog att hålla på att pilla med kinkiga halvautomater?

Nån Mauser derivat i 308, vanlig ammo, tillförlitligaste som finns och simpel kosntruktion
Mossbergs MVP i 223 (tar ju försvarets magasin/kaliber rakt av
Nån Huskvarna 6,5 för det finns det ammo och mängder av reservdelar ute där
en marlin i 357 magnum för det är den näst vanligaste pistol ammon ute i stugorna/affärerna
en sako 22lr
en baikal mc6 bock för de kan skjuta hundratusentals hagelpuppor innan de blir utslitna

sen vet jag inte hur bra sånt här snack är när vapenlagarna strammas åt mer och mer
Citera
2016-03-08, 01:12
Medlem
TJudges avatar
Det tycker jag helt klart min funkar fint!
Citera
2016-04-06, 01:10
Medlem
Min far har en Bar longtrac 30-06, mycket behaglig att skjuta med. Jag köpte också nyss en likadan fast med korta pipan fast med komposit istället för trä. Browning är bra bössor. Vet dock inte hur bar match i jämförelse med longtrac;en. Men någon kanske kan? Hade gärna själv vellat veta
Citera
2016-04-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishg33k95
Min far har en Bar longtrac 30-06, mycket behaglig att skjuta med. Jag köpte också nyss en likadan fast med korta pipan fast med komposit istället för trä. Browning är bra bössor. Vet dock inte hur bar match i jämförelse med longtrac;en. Men någon kanske kan? Hade gärna själv vellat veta

matchen byggs väl i belgien? det är samma bössa som FNAR? elelr iaf samma låda

vanliga BAR long och shorttrack byggs väl i portugal eller nåt? elelr japan (om japan så är det nästan samma kvalite men portugal vettefan...)

en halvautomat i 308 är det roligaste som finns på skyttebio MEN browning bar är dem som jag sett krångla mest av de tre premier märkena (browning, sauer 303 och benelli argo)

mycket bättre än budget remingtons och annat dritt men som sagt har sett browningarna krångla väldigt mycket i olika kalibrar (fast det är den vanligaste så statistiken är skev)
Citera
2016-05-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
matchen byggs väl i belgien? det är samma bössa som FNAR? elelr iaf samma låda

vanliga BAR long och shorttrack byggs väl i portugal eller nåt? elelr japan (om japan så är det nästan samma kvalite men portugal vettefan...)

en halvautomat i 308 är det roligaste som finns på skyttebio MEN browning bar är dem som jag sett krångla mest av de tre premier märkena (browning, sauer 303 och benelli argo)

mycket bättre än budget remingtons och annat dritt men som sagt har sett browningarna krångla väldigt mycket i olika kalibrar (fast det är den vanligaste så statistiken är skev)

Oj nu var detta länge sen, men ja det stämmer att longtrac och shorttrac är gjorda i portugal.
Matchen tror jag bygg i belgien, ja det måste ju vara samma låda?

Vad menar du med att har krånglat? Har varit på skyttebio där 5 av 12 hade browing börsa. Ingen som jag märkt krångla något jätte mycket. Dock hade en xbolt, men lånade en annan browing börsa där
Citera
2016-05-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojjandredd
Har haft 5 vapen sedan jag tog jägarexamen för 20 år sedan. Har inte varit ute och skjutit mycket på svär-farsans marker ännu. Var ute spontant på skyttebanan förra helgen och intresset steg igen

Jag känner att jag behöver byta ut några av bössorna eftersom jag köpte gammalt skit när jag var ung.

Är Browning Bar MAtch .308W en potent bössa för tyngre vilt ? Finns det några nackdelar med bössan ?

Vill även köpa till ett större magasin (som inte ska användas på jakt) passar det ? samt pistolgrepp till denna bössan som jag såg vid något tillfälle att det finns...

Är det det bästa valet ? Finns det andra alternativ ?

Kriterierna som måste uppfyllas är

- 10 - 20 skott magasin som option
- Pistolgrepp
- Halvautomat (Semi)
- Klass 1

20 år med jägarexamen & nu vill du göra en Svensk Breivik

Nejdå seriöst. Om du har haft jägarexamen i 20 år så vet du väl att 308 inte är förstahandsvalet för tyngre vilt. Den klar ju jobbet galant för allt vilt i detta land, men när man brukar prata om marginalerna på sin sida så brukar det ju vara grövre kalibrar &/eller magnum.

Dock ett bra kaliber val i klass1 om du vill bränna av 20 skotts mag någonstans...dom större kalibrerna blir ju inte billigare direkt.

Jag TROR att benelli argo (inte mr1) går att köpa 10 skotts mag till. Den är väl dessutom rekylopererad så slipper en massa rengörning...dock utan pistol grepp.
Sauer 202 verkar ju ha best precision, tumhålskolv...men vet inget om magasinen.

Lycka till...å du kan väl skriva ett manifeshär innan du gå bananaz
Citera
2016-05-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishg33k95
Oj nu var detta länge sen, men ja det stämmer att longtrac och shorttrac är gjorda i portugal.
Matchen tror jag bygg i belgien, ja det måste ju vara samma låda?

Vad menar du med att har krånglat? Har varit på skyttebio där 5 av 12 hade browing börsa. Ingen som jag märkt krångla något jätte mycket. Dock hade en xbolt, men lånade en annan browing börsa där

jag menar browningb ar halvautomaten

omladdningsproblem, problem med slutstycket som hakar upp sig, hylsor som fastnar

men sen är de ju inte byggda för ihållande eld heller egentligen, det är en jaktbössa inte skyttebössa/militärbössa

ett par skott i taget. inte en halvautomatisk militärklon där man ska kunna dumpa mag efter mag

browning bar är ju mycket äldre än benelli argo och sauer 303
Citera
2016-05-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
jag menar browningb ar halvautomaten

omladdningsproblem, problem med slutstycket som hakar upp sig, hylsor som fastnar

men sen är de ju inte byggda för ihållande eld heller egentligen, det är en jaktbössa inte skyttebössa/militärbössa

ett par skott i taget. inte en halvautomatisk militärklon där man ska kunna dumpa mag efter mag

browning bar är ju mycket äldre än benelli argo och sauer 303

Haha nej det är ingen kalasjnikov
Ja sen ska jag inte säga något. Hört att det finns 10 skotts magasin :O Också hört att bössan blir lite väl tung. Men kul när man är på skyttebio har jag hört

Jag har bara märkt att man måste peta till lite när man ladda slutstycket första gången. Alltså så den går hela vägen, ibland vill den inte gå hela vägen. Men min börsa är inte
Citera
2016-08-12, 13:11
Medlem
jag har jagat med Match 2 år nu och är väldigt nöjd har inte haft några problem. Precisionen är helt suverän. Kul på banan med stort mag. Den är dock något tung med kikarsikte monterat.
Citera
2016-09-08, 14:17
Medlem
Skunken666s avatar
Hämtade ut min BBM i veckan..
Hittills bara hunnit hamra iväg 20 plugg, men än så länge är jag nöjd..
Citera
2017-09-30, 20:40
Medlem
KanLiteAvVarjes avatar
Fick min igår, var på banan idag.
Toppenbössa. Enkel att hantera. Har bara hunnit skjuta 23 skott, men sista femskottsserier satt mindre än en snusdosa med ett Aimpoint micro H2 på 114m.

Återstår att se hur nöjd jag är efter vapenvården som verkar lite komplicerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in