Citat:
Ursprungligen postat av
Protato
Vet inte riktigt om detta är rätt ämne - but I'll give it a go.
Tänkte sätta igång med fotbollen igen nu efter ungefär 5 år. Kommer att lira i ett div. 6 lag och jag är rädd att min kondition inte håller. Jag har snusat i ungefär 4 månader, lite newbie snusare då jag tagit max 1-3 snus/dag. Min avsikt var att lyxsnusa, få känna nikotinkicken varje gång jag tar en snus och samtidigt inte förstöra hälsan och plånboken. Dock har nikotinkicken försvunnit, så det var ju inget vidare. Jag känner mig inte i behov av snusen heller, så jag har bestämt mig för att lägga av helt och hållet.
Jag känner att konditionen har blivit sämre, men vet inte om det beror på snuset eller om det är för att jag knappt rört på mig de senaste 5 åren. Känner A-lagspelare i div 2 som snusar halvdosa/dag och enligt honom påverkar det inte honom alls.
Nu till frågan: påverkar snus konditionen om man nu snusat som jag gjort - eller snusar överhuvudtaget?
Igen, vet inte om detta är rätt ämne - ber om ursäkt om det inte är det.
Svar uppskattas! Peace!
Jag är hungrig, men jag vet inte om det är för att jag snusar eller om det är för att jag inte har ätit på två dagar.
Nä men för att vara lite mer seriös så ska jag bortse från det där och faktiskt besvara din fråga: nej, du får inte sämre kondition av snus. Jag både snusar och spelar fotboll, däremot använder jag inte snus när jag spelar mest för att det rinner i hela käften efter fem minuter.